کشور را باید مثل دوران جنگ اداره کرد


علیرضا مرندی در بازدید از بیمارستان و زایشگاه مریم کرج که ظهر پنج شنبه و با حضور رئیس انجمن جراحان عروق ایران  وبرخی از مسئولان بهداشت ودرمان البرز انجام شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در مسائل مربوط به سلامت باید رعایت شود و این موضوع ۲ سال متوالی است که در سیاست کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وزیر اسبق بهداشت  با اشاره به اینکه با ادامه این روند در حوزه  بهداشت و درمان با مشکل جدی در خصوص بیمه ها مواجه خواهیم شد، گفت: در گذشته به سبب کمبود امکانات و عدم توجه لازم به امر بهداشت سالانه ۱۱ هزار کودک به دلیل عدم تزریق واکسن کزار توسط مادر و ۳۶ هزار کودک زیر ۵ سال در اثر اسهال از بین می رفتند که این ارقام در حال حاضر به ترتیب به ۲۰۰ و کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه و سرمایه گذاری در بخش بهداشت، افزود: با ارتقا این بخش میزان نیازمندی به تخت های بیمارستانی کاهش پیدا می کند و در این صورت می توانیم در این حوزه موفق ترعمل کنیم، این درحالی است که این مهم توسط مقام معظم رهبری و قانون نیز تاکید شده است.

وی در پایان گفت: توجه به بخش بهداشت، راهنمایی بالینی و سطح بندی خدمات می تواند در صرفه جویی هزینه ها بسیار مفید و موثر باشد.

رییس انجمن جراحان عروق ایران نیز در این بازدید رعایت استاندارد در کلیه بخش های بیمارستان مریم کرج را مناسب دانست و اظهار کرد: تخت های فوق استانداردی در این مرکز وجود دارد همچنین نحوه خدمات رسانی در کنار موضوع امکانات امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن جراحان عروق ایران خاطرنشان کرد: هدف باید خدمتگزاری باشد نه مال اندوزی، چرا که در غیر این صورت به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.

مهر


ویدیو مرتبط :
نوبخت: کشور را با کمتر از 40 میلیارد دلار اداره می کنی