سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور 10 هزار محصول ساخت داخل در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ محمود شیخ زین‌الدین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه از مصادیق عینی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که پولی از دولت خرج می‌شود باید توجه داشت که چند هدف نشانه‌گیری شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه نیز یکی از همین اهداف به شمار می‌آید چرا که تجهیز دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی و توسعه فناوری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

شیخ زین‌الدین تصریح کرد: این نمایشگاه در دوره اول با حدود یک هزار و 500 محصول شروع به کار کرد و این عدد در دوره دوم به 4 هزار و در دوره سوم به 8 هزار محصول رسید؛ در این دوره ما با افتخار شاهد 10 هزار محصول در این نمایشگاه خواهیم بود که در این میان 9 هزار محصول اجازه فروش دارند.

مسئول برگزاری چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با اشاره به اینکه علاوه بر رشد کمی این نمایشگاه، رشد کیفی نیز مهم و قابل اهمیت است، متذکر شد: ما محصولات نمایشگاه را از نظر کیفی به چهار درجه تقسیم‌بندی کردیم که محصولات درجه 4 که از نظر کیفیت پایین‌ترین امتیاز را می‌گیرند و سال گذشته تنها 5 درصد از این محصولات به فروش رسید.

وی افزود: به همین دلیل ما امسال از محصولات درجه 4 خود حمایت به عمل نمی‌آوریم چرا که هدف ما افزایش کیفی محصولات است.

معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به رتبه‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان و مشاوره‌های بازاریابی آنها اشاره کرد و گفت: امید داریم که در سال‌های آینده به صادرات بیشتر این محصولات برسیم.

شیخ زین‌الدین خاطرنشان کرد: ما سال گذشته حدود 100 میلیارد فروش داشتیم و امسال امیدواریم با حمایت معاونت علمی و وزارت علوم، فروش بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تیزر دومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران