سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احتمال سفر السیسی به ترکیه با میانجیگری عربستان


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر اواسط ماه آوریل (فرودین 95) به ترکیه سفر کرده و ریاست دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی را به این کشور تحویل می‌دهد.

بر اساس پروتکل اجرایی سازمان همکاری اسلامی رئیس جمهور کشوری که ریاست دوره‌ای این سازمان را بر عهده دارد [در حال حاضر مصر] باید در آغاز دوره بعد ریاست این سازمان را به رئیس جمهور کشور بعدی [دوره بعدی ترکیه] تقدیم کند.

خبرگزاری «اسپوتیک»، گزارش داد عربستان که اخیرا میزبان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بوده تلاش‌هایی برای فراهم کردن زمینه سفر السیسی به ترکیه را آغاز کرده است.

از سوی دیگر «احمد موسی» مجری مصری در برنامه «به مسئولیت من» در شبکه «صدی البلد» مصر، اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان پذیرفت که رئیس جمهور مصر به ترکیه سفر کند و خواستار اجرای همه پرسی در این زمینه شد.

در حالی که بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر روابط آنکارا و قاهره قطع شده یک منبع در ریاست جمهوری مصر به روزنامه «البوابه»، این کشور گفته صحبت کردن درباره حضور السیسی در نشست سازمان همکاری اسلامی در ترکیه زود است.

هفته گذشته «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به عربستان سفر کرده بود که این سفر با حضور اردوغان در ریاض همزمان شده بود، با این وجود وزارت خارجه مصر وجود هرگونه میانجیگری از سوی عربستان برای از سرگیری روابط قاهره و آنکارا را رد کرده بود.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/V3D35Q


ویدیو مرتبط :
استقبال مردم ترکیه از احمدی نژاد در سفر اخیر به ترکیه