سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پوست و مو/ اگر پوست خشک دارید از کرم های معطر استفاده نکنید


پوست و مو/ اگر پوست خشک دارید از کرم های معطر استفاده نکنید سلامت نیوز/ دکتر هومن خلیقی اظهار داشت : مواد معطر در صابون‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و اسپری‌ها از شایع‌ترین عوامل ایجاد حساسیت در پوست به ویژه در پوست های خشک هستند که در صورت غیر استاندارد بودن می توانند موجب آلرژی و حساسیت های پوستی شوند.
وی گفت : به کرم ها موادی اضافه می شود تا پوست را در برابر آلودگی محیطی مقاوم کند. در کرم های غیر استاندارد این مواد ضد میکروبی وجود ندارد لذا استفاده از آنها علاوه بر ایجاد آلرژی موجب عفونت های میکروبی هم می شود.
دکتر خلیقی توصیه کرد برای مقابله با چین و چروک پوست بهتر است همه افراد از 30 سالگی به بعد از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند ضمن اینکه استفاده از کرم های ضد افتاب از 12 سالگی به بعد توصیه می شود.
وی به افرادی که دارای پوست چرب هستند نیز توصیه کرد از مواد آرایشی چرب استفاده نکنند چرا که در معرض خطر آکنه و جوش چرکی قرار می گیرند.




منبع: سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
وب سایت دکتر الهه تیموری -ترتیب استفاده از کرم های پوست