سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



چند علامت برای تشخیص سرطان


چند علامت برای تشخیص سرطانفرهیختگان/ «دیلی‌میل» برای آشنایی با علائم آشکار سرطان گزارشی از نتایج تحقیق پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان در بریتانیا را با عنوان«10پرچم قرمز» منتشر و اعلام کرده است که باید به محض مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کرد.

در حال حاضر سالانه به‌طور متوسط حدود 2/8 میلیون نفر بر اثر سرطان در سراسر جهان جان می‌بازند. از این تعداد 7/4 میلیون مرد و 5/3 میلیون زن و از این میان چهارمیلیون نفر بین 30 تا 69 سال بودند.

«دیلی‌میل» برای آشنایی با علائم آشکار سرطان گزارشی از نتایج تحقیق پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان در بریتانیا را با عنوان«10پرچم قرمز» منتشر و اعلام کرده است که باید به محض مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کرد.

طبق این تحقیق، سرفه طولانی‌مدت می‌تواند علامتی از سرطان ریه باشد و برخی خال‌های پوستی احتمال وجود سرطان پوست را خبر می‌دهد.کاهش وزن بدون دلیل هشداری برای وجود سرطان کبد است. خونریزی‌های توجیه‌ناپذیر گاه نشان از مشکلاتی در روده، دهانه رحم یا مهبل دارد. درد مداوم اطراف شکم می‌تواند نشانه سرطان لوزالمعده باشد. زخمی که بهبود نمی‌یابد و همچنین برخی توده‌ها بنا به محل قرارگیری آن بر انواع سرطان دلالت دارند. مشکل مداوم بلع نشانی از سرطان مری و تغییر در اجابت مزاج نشانی از سرطان روده است. عدم کنترل ادرار نیز رابطه‌ای تنگاتنگ با سرطان مثانه یا پروستات دارد.




منبع: فرهیختگان


ویدیو مرتبط :
ده علامت تشخیص دروغگویی یک فرد