سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش‌بینی سرنوشت نامزدهای انتخابات آمریکا در سه‌شنبه بزرگ ایندیانا


پیش‌بینی سرنوشت نامزدهای انتخابات آمریکا در سه‌شنبه بزرگ ایندیاناباشگاه خبرنگاران/ ایندیانا یکی از سرنوشت‌سازترین ایالت‌ها برای انتخابات درون حزبی آمریکا است.

به گزارش پایگاه اینترنتی پی.بی.اس؛ انتخابات درون‌حزبی ریاست جمهوری آمریکا، بزرگ‌ترین مرحله را در ایالت ایندیانا پیش رو دارد. از 10 ایالت باقی‌مانده، ایندیانا یکی از مهم‌ترین ایالت‌های سرنوشت‌ساز پیش از کالیفرنیا است. پیروز رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایندیانا، موفق به کسب بیشترین آرای 57 نماینده این حزب خواهد شد. در این میان دونالد ترامپ با نزدیک شدن به یک هزار آرای نمایندگان، بالاترین بخت را برای بالا آمدن از حزب دارد. تد کروز نیز برای کسب آرای ایندیانا از حمایت‌های جان کیسیک – نامزد هم‌حزبی خود -- و جنبش ضد ترامپ برخوردار است. پیروزی او در انتخابات درون‌حزبی ایالت ویرجینیا، فاصله او را از ترامپ کم کرده است و به ثمر رسیدن تلاش‌های او، می‌تواند بار دیگر او را به پیروز میدان تبدیل کند.
در جبهه دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون – وزیر امور خارجه سابق آمریکا – مسیر دشواری را برای کنار زدن برنی سندرز – دیگر نامزد دموکرات – ندارد. او در سال 2008 موفق شد باراک اوباما را در ایندیانا شکست دهد.

زاک اوسوفسکی – کارشناس امور سیاسی از انجمن مطبوعات اوانزویل—درباره سرانجام انتخابات در ایالت ایندیانا می‌گوید: ترامپ برای پیروزی در ایندیانا مسیری سخت را پیش رو دارد. در حال حاضر بسیاری از رسانه‌ها موفقیت او را در این ایالت ضعیف قلمداد کرده‌اند. پیروزی ترامپ در ایندیانا، پایان کار اوست و در این صورت او نگران انتخابات کالیفرنیا نخواهد بود. در صورتی که ترامپ در انتخابات ایندیانا شکست بخورد، 15 درصد آرای نمایندگان حزب را از دست می‌دهد و این برای میلیاردر منهتن یک فاجعه محسوب می‌شود. وی افزود: تد کروز تلاش زیادی برای کسب بیشترین آرای این ایالت انجام داده است. او مطمئن است که با پیروزی در ایندیانا فاصله خود با ترامپ را به حداقل می‌رساند و مسیری هموار را برای کسب 1237 رأی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه خواهد داشت.

این کارشناس درباره اتحاد انتخاباتی کروز و کیسیک گفت: به نظر نمی‌رسد اتحاد کیسیک و کروز ادامه‌دار باشد. این را می‌توان از سخنان کیسیک در جمع هوادارانش در ایندیانا دانست. او هوادارانش را تشویق کرد به او رأی دهند. این روند تا حد زیادی به استیصال کروز منجر خواهد شد. نابودی اتحاد کیسیک و کروز، بخت ترامپ را برای کسب بیشترین آرای ایندیانا افزایش می‌دهد.
این کارشناس درباره حمایت‌های فرماندار ایندیانا از کروز اظهار داشت: تأیید مایک پنس – فرماندار ایندیانا—نمیتواند تأثیر چندانی بر نتایج آرای کروز در این ایالت داشته باشد. این موضوع ذهن رأی دهنگان را درگیر نخواهد کرد.
اوسوفسکی با اشاره به موقعیت برنی سندرز در حزب دموکرات گفت: سندرز در انتخابات ایندیانا باید با دم شیر بازی کند. او حریف قدری به نام کلینتون را پیش رو دارد که در سال 2008 باراک اوباما را در این ایالت شکست داد. بنابراین بخت با سندرز در ایالت ایندیانا یار نخواهد بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
پیش بینی استاد رایفی پور در مورد انتخابات آمریکا