شهر تدمر سوریه در آستانه ازادسازی قرار گرفت/70 داعشی کشته شدند


واحدهای ارتش سوریه با کمک نیروهای داوطلب مردمی توانستند جاده دمشق - تدمر را تحت کنترل گرفته و در شش کیلومتری این شهر تحت اشغال داعش مستقر شوند.

رسانه های روسی از پیروزی های جدید ارتش سوریه در برابر گروه تروریستی داعش در منطقه تدمر TADMUR خبر داده و اعلام کردند این شهر تاریخی در استانه آزادسازی قرار گرفته و بیش از 70 تروریست داعشی در نبرد با نیروهای سوریه و شبه نظامیان کرد به هلاکت رسیده اند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند: نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان کرد موسوم به شاهین صحرا ارتفاعات «حیا» مشرف بر شهر تدمر را که از آن به عنوان شهر تاریخی پالمیرا Palmyra نیز یاد می شود، از اشغال تروریست های داعشی آزاد کردند. در نبردهای شبانه روز اخیر در این منطقه بیش از 70 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش کشته شده اند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، واحدهای ارتش سوریه با کمک نیروهای داوطلب مردمی توانستند جاده دمشق - تدمر را تحت کنترل گرفته و در شش کیلومتری این شهر تحت اشغال داعش مستقر شوند.

با این پیروزی نیروهای سوریه، ارتباط تروریست های داعش با شهر قریطین قطع شده و امکان دریافت کمک و تسلیحات از این منطقه را از دست داده اند.

یک فرمانده گروه شاهین های صحرا متشکل از نیروهای مردمی سوری در گفت و گو با روسیا سگودنیا خاطرنشان کرد که تروریست ها داعشی برای پس گرفتن ارتفاعات حیا مشرف بر تدمر پاتک زدند اما با اتش توپخانه ارتش سوریه بسیاری از آنها به هلاکت رسیده و باقیمانده گروه تروریست ها متواری شدند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی در زمان حاضر نبردهای سنگین در حومه شهر تدمر میان نیروهای سوریه و تروریست های داعشی جریان دارد و باقیمانده گروه تروریست ها در برابر پیشروی ارتش سوریه و گروه های داوطلب مردمی سوری در ارتفاعات مشرف بر تدمر و جاده دمشق-تدمر مقاومت می کند.

در همین حال به گزارش دیگری از رسانه های روسی، خروج نیروهای روسیه از سوریه جریان دارد و امروز سه هواپیمای نظامی حامل 160 نفر از پرسنل روسی پایگاه هوایی حمیمم را به مقصد کشور خود ترک کردند.روسیه در هفت ماه اخیر پشتیبانی هوایی گسترده ای از نیروهای ارتش سوریه در برابر تروریست ها داشته و در 9 هزار پرواز رزمی بیش از 2 هزار تروریست را به هلاکت رساند.


ویدیو مرتبط :
شهر تاریخی تدمر سوریه در آستانه آزادسازی