علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



با امگا 3 به جنگ پرخاشگری بچه‌ها بروید!/تحقیقات جدید درباره نقش تغذیه


دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: مطالعات محققان نشان می دهد مصرف امگا 3 بهترین گزینه برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان در کمترین زمان ممکن است.

پرخاشگری کودکان و نوجوانان یکی از بزرگترین معضلات والدین و معلمان است. مطالعات اخیر محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد تغذیه نقش مهمی در میزان خشم دارد و رژیم غذایی حاوی امگا 3 و انواع دیگر ویتامین و مواد معدنی، قادر به کاهش پرخاشگری در کودکان و تعدیل رفتار آنان است.
تمرکز این مطالعه در چگونگی عملکرد بیولوژیکی مغز و تاثیر آن بر روابط اجتماعی بوده است. آنچه محققان را شگفت زده کرده، مدت زمان تاثیر امگا 3 در کاهش پرخاشگری کودکان است. این مطالعه نشان می دهد نشانه های خشم و پرخاشگری در کودکانی که رژیم غذایی حاوی امگا 3 داشته باشند، پس از گذشت سه ماه، اصلا دیده نمی شود. تداوم در استفاده از امگا 3، نشانه های خشم و رفتارهای ضد اجتماعی را به طور کامل از بین می برد.
انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل کلم، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و کلم بروکلی ازجمله مهمترین منابع اسید چرب امگا 3 هستند.
مصرف امگا 3 علاوه بر کودکان، در بزرگسالان هم توصیه شده است و قادر به درمان بیماری های قلبی، افسردگی، آرتروز و بیماری های روحی از جمله اسکیزوفرنی است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Child Psychology and Psychiatry منتشر شده است.

5454


ویدیو مرتبط :
با ورزش و تغذیه مناسب در جوانی به جنگ پوکی استخوان بروید