سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ تهیه فیلم غیراخلاقی از مالباخته، پس از زورگیری


ایسنا/ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مرد و یک زن که با دعوت آشنایان خود به منزل، اقدام به زورگیری از آنان و تهیه فیلم غیراخلاقی به منظور اخاذی کرده بودند، خبر داد.

در چهارم آبان امسال فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 34 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که دو مرد و یک زن، ضمن ضرب و شتم وی اقدام به زورگیری اموالش کرده و با تهیه فیلمی قصد اخاذی از وی را دارند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مقرون به آزار و اخاذی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 14 روز چهارم آبان ماه مریم همسر یکی از دوستانم به نام مریم با من تماس گرفت و گفت که شوهرش با من کار دارد و باید به منزلشان بروم. من هم از او خواستم تا گوشی را به عباس بدهد تا با او صحبت کنم ولی اصرار کرد که عباس حالش خوب نیست و نمی‌تواند صحبت کند و به همین علت به منزل عباس در منطقه شادآباد رفتم اما به محض ورود به خانه، ناگهان دو مرد روی سرم ریخته و با قمه و چاقو مرا تهدید کردند که هرچه می‌گویند باید انجام دهم.

او افزود: مشخص بود که از قبل همه برنامه‌هایشان هماهنگ شده است. یکی از افرادی که قمه دستش بود و مشخص بود که رئیس آنهاست، به‌زور لباس‌هایم را از تن درآورد و از من فیلمبرداری کرد. آنها علاوه بر گرفتن تمامی وجوه نقد همراهم، کارت عابربانک مرا نیز گرفتند و مریم به همراه یکی از آنها از خانه بیرون رفت. پس از مراجعه مجدد آنها به خانه متوجه شدم که به یک طلافروشی رفته و با پول داخل حساب طلا خریده اند. نهایتا در ساعت 21:30 مرا رها کردند اما تهدید کردند که تنها 24 ساعت فرصت دارم تا پول بیشتری برایشان تهیه کنم و در غیر این صورت فیلم مرا در بین اقوام و دوستانم پخش خواهند کرد.

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت عباس و مریم، در تحقیقات نامحسوس از محل اطلاع پیدا کردند که چندی پیش عباس از مریم متارکه کرده و در حال حاضر مریم به تنهایی زندگی می‌کند. بنا بر اظهارات تعدادی از همسایگان، افراد مختلفی به منزل مریم رفت و آمد دارند که همین موضوع باعث اعتراض و ناراحتی آنها شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از وضعیت محل زندگی مریم و شناسایی محل توسط شاکی پرونده به عنوان محل نگهداری وی، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با اخذ دستور قضایی ضمن ورود به این محل اقدام به دستگیری مریم 32 ساله و یکی دیگر از متهمان به نام سامان 22 ساله کردند.

سامان و مریم پس از انتقال به اداره شانزدهم، در تأیید اظهارات شاکی عنوان داشتند که طراحی تمامی اقدامات آنها توسط یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «اکبر . چ» 28 ساله انجام شده و تهیه فیلم از شاکی پرونده نیز توسط اکبر صورت گرفته است.
مریم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من به درخواست اکبر معروف به سعید با شاکی تماس گرفتم و از او خواستم تا به بهانه ملاقات با عباس به خانه ما بیاید. در زمان ورود شاکی به خانه، اکبر و سامان با قمه و چاقو به سمت او حمله‌ور شده و ... .

سامان با اعتراف به این موضوع که در طول سه ماه گذشته علاوه بر شاکی پرونده از دو نفر دیگر به همین شیوه و شگرد زورگیری و اخاذی داشته‌اند، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: ابتدا مریم با آنها تماس می‌گرفت و زمانی که آنها به خانه می‌آمدند، من و اکبر که داخل خانه حضور داشتیم، با قمه آنها را تهدید می‌کردیم و اکبر از آنها در شرایط نامناسبی فیلم می‌گرفت. پس از ضرب و شتم و گرفتن اموال، اکبر عنوان می‌کرد که باید پول بیشتری تهیه کنند تا او فیلمشان را پخش نکند و از آنجاکه آن دو نفر اکبر را کاملاً می‌شناختند و حتی یک از آنها از بستگان اکبر محسوب می‌شد، از ترس اکبر پول درخواستی وی را تهیه کردند.

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی محل تردد سرکرده گروه در بوستان الهام در منطقه بلوار فردوس، اقدام به دستگیری اکبر کردند. در زمان دستگیری، اکبر قصد داشت تا با تهدید سلاح سرد و درگیری با کارآگاهان از محل متواری شود که دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد اما در همان بررسی اولیه سوابق متهم مشخص شد که «اکبر . چ» از مجرمان سابقه‌داری است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، کلاهبرداری، نزاع و درگیری و ... بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح هر سه متهم به اخاذی و تهیه فیلم از شاکی پرونده و همچنین اعتراف صریح به اخاذی در طول سه ماه گذشته، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.


ویدیو مرتبط :
ضررهای دیدن فیلم های غیراخلاقی