لطفا جدی باشید؛از نام کارگردان معروف محکوم شده تا فیلم «بد»


لطفا جدی باشید؛از نام کارگردان معروف محکوم شده تا فیلم «بد»بانی فیلم/ قبول دارم که این روزا نظاره گر چیزها، آدما و کارایی هستیم که دود رو از «سر» و «ریه» آدم به هوای آلوده شهر می فرسته!
تو همین وانفسای آلودگی هوا و آخر سال و هزار تا دغدغه دیگه، ما که دلسوزیم – یعنی به طور کلی دل می سوزونیم- تو این روزای آخر سال که همه با عجله بهت «تنه» میزنن و دنبال سرانجام کاراشون هستن، نگران تغییرات محتوایی و معنایی زبان فارسی مون هستیم!
خلاصه اگه شما هم مث ما دلسوزید و از کلنجار رفتن براى دونستن اسم اون کارگردان معروفى که به زندان و شلاق محکوم شده، خسته شدید، بیایید به نکته مهمی در ادبیات کلامی و استدلالی یه عده مبتذل ساز توجه کنیم؛
آیا تا حالا دقت کردید بعضیا – منظور همان یه عده مبتذل ساز هستن- یه کارایى مى کنن که وقتی نتیجه خراب میشه و حساب جمع «دو- دوتا»شون نمیشه چهار، زمین و زمان رو به هم می دوزند…که ما نمى خواستیم آن کار رو- منظورشون کارى رو که کردن- انجام بدیم. یکى نیس از اینا بپرسه خب؛ آدم انشاالله خوب(!) اگه نمیخواستین، چرا انجامش دادید یا دارید میدید!
مثال بزنیم؛ طرف فیلم لمپنى و مبتذل ساخته آه- منظورمان اندازه ابتذالشه- اونم به قصد گول زدن بیچاره تماشاچی و کشوندنش به سینما و خلاصه پر کردن جیب خودش، اما وقتی تیرش خورده به سنگ و سنگ به پای لنگ؛ بعد نشسته و گفته: قصدم از فیلم ساختن این نبوده و نمیخواستم فیلم بازارى بسازم!
خب عزیز دل بابات؛ اینکارو که انجام دادى! فیلم مزخرف ساختی؛ سرمایه ها رو تلف کردی؛ اگه کارت یعنی فیلمت «بد» بوده که اولشم «بد» بوده و آخرشم «بد»، اما اگه اولش واسه ات خوب بوده و آخراش بد، حتما به یه متخصص سینما مراجعه کن تا یه فکرى واسه دوا و درمونت کنه!
راستی تا یادم نرفته بگم که اون کارگردان محکوم شده، هم که خیلی ها دنبال اسمش بودن، خیلى هم معروف نیست!!



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: بانی فیلم


ویدیو مرتبط :
موسیقی فیلم خوب بد زشت معروف