سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مصر در ماجرای سقوط هواپیمای روسی چقدر ضرر کرد؟


مصر در ماجرای سقوط هواپیمای روسی چقدر ضرر کرد؟

ایرنا/ سقوط هواپیمای مسافربری روسی در شبه جزیره سینا که سبب مرگ 224 گردشگر این کشور شد، به اقتصاد گردشگری مصر در فصل زمستان 500 میلیون دلار زیان وارد کرد.

مصر که با اتکای اهرام ثلاثه، موزه های دوران فراعنه و مناطق گردشگری در شرم الشیخ از جذابترین مقاصد برای گردشگران از کشورهای مختلف از جمله روسیه به شمار می رود و هر سال میزبان دومیلیون گردشگر روسی بود، اکنون با دستور قطع پروازهای گردشگری از این کشور مواجه شده است.
پس از قطع پروازها از انگلیس بر فراز شبه جزیره سینا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز بنا به درخواست سازمان های امنیتی این کشور دستور قطع فوری پروازهای مسافری به این منطقه گردشگری در مصر را صادر کرد.
هر سال گردشگران ثروتمند روسی برنامه مسافرت خانوادگی خود را به مصر بگونه ای تنظیم می کردند که در سردترین روزهای زمستان روسیه، به منطقه شرم الشیخ و شهرهای تاریخی مصر سفر کنند که سقوط هواپیمای ایرباس 321 این روند را متوقف کرده است و بر اساس گزارش ها یک سوم از گردشگران منتظر سفر به مصر، اکنون ترکیه را جایگزین مقصد قبلی خود کرده اند.
«حسام الدین الشاعر» رئیس انجمن صنعت گردشگری مصر در این باره گفته است: خسارت مستقیم بر اثر لغو پروازها، رزرو هتل ها و مشاغل وابسته در مراکز گردشگری مصر در فصل زمستان امسال حدود 500 میلیون دلار برآورد می شود.
وی افزود: اگر تا یک هفته دیگر وضع عادی نشود، مصر در طول سال شاهد حدود دو میلیار دلار کسری درآمد گردشگری خواهد شد.
از سوی دیگر نامشخص ماندن دلایل سقوط هواپیمای روسی هشت روز پس از بروز واقعه و چند بار بازبینی و رمزگشایی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما، می تواند دیگر کشورها را نیز به توقف پروازهای مسافری به مصر وادار کند که در این صورت گردشگری این کشور بیشتر متضرر خواهد شد.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
لحظه سقوط هواپیمای روسی در مصر