سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جابرانصاری: دولت و ملت ایران به هیچ دشمنی اجازه سوء استفاده را نمی‌دهند/راه‌های دوباره رفته جز بن بست نخواهد بود


به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابرانصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره بودجه ویژه کنگره برای براندازی نرم در ایران و اینکه جان کری مسئول اجرای این پروژه شده است، گفت: توافق برجام یک توافق موردی و موضوعی در یک مسئله خاص است، فضای استراتژیک بین ایران و آمریکا تغییر اساسی و بنیانی در آن انجام نشده و ما بر این اتفاق نظر داریم و هم در آمریکا مطرح است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: مجموعه اقداماتی که در آمریکا علیه دولت و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شده همواره با حساسیت از سوی ما مواجه بوده و حرف اساسی ما در پیش از برجام و حین برجام و پس از برجام این است که راه‌های رفته را دوباره تکرار کردن جز به بن بست منجر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: راه تعامل با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی که برآمده از یک انقلاب بزرگ مردمی و مبتنی بر انتخاب ملت ایران است، جز از راه تعامل و پذیرش احترام متقابل و حاکمیت ایران ممکن نخواهد بود.

جابرانصاری با بیان اینکه آمریکایی‌ها این راه را پیش از این رفته‌اند، اظهار داشت: دولت و ملت ایران به عنوان مجموعه واحد و به هم پیوسته سیاست‌های کشور را دنبال می‌کنند و به هیچ دشمنی اجازه نمی‌دهند سوء استفاده‌ای در این زمینه انجام دهند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه سنا گفته که بازرسانی که از ایران بازرسی می‌کنند یا آمریکایی هستند یا در آمریکا تربیت شده‌اند، عنوان کرد: این امر جدیدی نیست همواره موضوع در ارتباط با ملیت و تابعیت بازرسان آژانس مطرح بوده و ایران به طور طبیعی نسبت به این امر حساسیت داشته و در برجام این موارد مورد توجه بوده و ما براساس برجام و توافقات انجام شده اقدام می‌کنیم و هرگونه اقدامی خارج از چارچوب توافقات مورد پذیرش ایران نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: آنچه در فضای رسانه‌ای آمریکا مطرح می‌شود الزاما مبتنی بر واقعیات محض نیست، نوعی رویارویی سنگین سیاسی در جریان است که هر چه به سمت انتخابات آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم این رویارویی‌ها تشدید می‌شود.

به گفته جابرانصاری هر اقدامی خارج از جزییات توافق حاصل شده با اقدام متقابل مواجه می‌شود.

مشروح این نشست متعاقبا منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/GXB8LY


ویدیو مرتبط :
بن بست برای تشکیل دولت ائتلافی در ترکیه