علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مشکلات فنی سوژه شد/ جشنواره‌ای که با اهالی رسانه مهربان نیست


به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته دوشنبه ۱۲ بهمن ماه اولین روز از سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کاخ جشنواره یا همان برج میلاد برگزار شد. در کاخ جشنواره اصحاب رسانه، مطبوعات و هنرمندان به تماشای فیلم های حاضر در این رویداد بزرگ سینمایی می نشینند و فیلم ها از سوی حاضران مورد نقد جدی قرار می گیرد.

اما اولین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر کم حاشیه نبود.

*جدول اولین روز از برنامه های کاخ جشنواره از ساعت ۱۴:۳۰ با نمایش فیلمی از بخش سینما حقیقت آغاز شد. این در حالی است که پیش از این از اصحاب رسانه و منتقدان خواسته بودند تا ساعت ۱۱ صبح در برج میلاد حضور داشته باشند تا بتوانند کارت های ورود به جلسه های نقد و بررسی را دریافت کنند، همین مساله سبب شده بود تا تعدادی از افراد بعد از دریافت کارت های خود در کاخ جشنواره معطل بمانند. البته همان روند دریافت کارت‌های مختلف و رنگارنگ بخش‌های مختلف فیلم فجر امسال هم کم دردسر و با هماهنگی نبود.

*نمایش فیلم ها در روز اول جشنواره با حاشیه های بسیاری همراه بود که این حاشیه ها از نمایش فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» به کارگردانی پویان باقرزاده آغاز شد. این فیلم در کاخ جشنواره در شرایطی نمایش داده شد که سیستم صوتی سالن نمایش فیلم با مشکل همراه شد و کارگردان تمام مدت نمایش فیلم به دنبال مسئول صدا و یا مسئولان جشنواره برای حل این مشکل بود که به نتیجه هم نرسید.

*فیلم دومی که با مشکل در زمان نمایش همراه شد، فیلم سینمایی «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی بود. این فیلم که قرار بود راس ساعت ۱۸:۳۰ در کاخ جشنواره نمایش داده شود، در ابتدا اعلام شد به دلیل بروز مسائل فنی فیلم با تاخیر اکران می شود و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه اعلام کردند که این فیلم به دلیل مشکلات فنی اکران نمی شود. در نهایت ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه ناگهان اعلام کردند که «گیتا» آماده نمایش است. بعد از حضور مهمانان در سالن نمایش و با شروع تیتراژ فیلم، مسعود مددی روی سن و جلوی پرده سینما رفت و اعلام کرد تا فیلم را قطع کنید و بعد بیان کرد که هنوز عوامل فیلم داخل سالن نمایش نیامده اند. این فیلم سینمایی نیز در طول اکران با مشکلات صوتی بسیاری همراه بود که اعتراض کارگردان را به همراه داشت.

*این درحالی است که مسعود مددی کارگردان فیلم گیتا از پیش اعلام کرده بود که نسخه نهایی فیلم هنوز آماده نیست و نمی تواند در روز اول جشنواره به نمایش گذاشته شود.

*با تاخیر در اکران فیلم «گیتا»، فیلم های دیگر روز اول جشنواره از جمله «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه و «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان با بیش از یک ساعت تاخیر در کاخ جشنواره به نمایش گذاشته شدند.

*یکی از مهمترین بخش های کاخ جشنواره فیلم فجر، بخش فرش قرمز و حضور عوامل فیلم ها روی آن است که متاسفانه اطلاع رسانی دقیقی در رابطه با حضور عوامل فیلم ها روی فرش قرمز انجام نمی شد.

*از پیش قرار بود در فضای بیرونی کاخ جشنواره گذرگاه سیمرغ ساخته و آماده شود تا هنرمندان با گذر از آن سوژه های خوبی را برای عکاسان خبری فراهم کنند که این گذرگاه در ساعت های آغازین روز اول، همچنان در حال آماده شدن بود و تنها در ساعت های پایانی شب عکاسان می توانستند از این گذرگاه برای عکس گرفتن از هنرمندان استفاده کنند. فضای طراحی شده در این بخش، می توانست با بهترین کاربری تبدیل به یک فضای جذاب برای عکس باشد در حالی که نورپردازی مناسبی در این فضا انجام نشده بود. این گذرگاه با توجه به فضایی که در اختیار دارد، می توانست تبدیل به یک گذرگاه تاریخی از سینمای ایران شود.

*یکی از دیگر از حاشیه های روز اول جشنواره، اطلاع رسانی نامناسب برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ فیلم ها بود. به گونه ای که ستاد خبری جشنواره از چگونگی و زمان برگزاری این جلسات ابراز بی اطلاعی می کرد.

*هر سال در کاخ جشنواره فیلم فجر، دبیر جشنواره از همان روز اول در این کاخ حضور پیدا می کند و مستقیم به مسائل و مشکلات رسیدگی می کند ولی محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در طبقه اصلی دیده نشد و یا ما او را ندیدیم، ولی بهروز غریب پور به عنوان مدیر کاخ جشنواره در طبقه اصلی حضور داشت. البته سیدصادق موسوی مدیر روابط عمومی نیز چندباری دیده شد.

*غیبت دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در مراسم افتتاحیه بخش پوستر و عکس در روز اول جشنواره فیلم فجر در کاخ مردمی هم سوال برانگیز بود، وی همچنین در مراسم فرش قرمزهایی که در کاخ مردمی (پردیس ملت) برگزار شد، حضور نیافت.

*برای پاسخ گویی به سوالات و مشکلاتی که خبرنگاران در روز اول با آن مواجه بودند، هیچ نهاد پاسخگویی در برج میلاد حضور نداشت و یا اگر حضور داشتند نسبت به مشکلات موجود ابراز بی اطلاعی می کردند.

*غرفه های مربوط به شبکه های رادیویی و تلویزیونی در روز اول جشنواره آماده نبود و خبرنگاران این بخش تا ساعت ها مشغول آماده کردن غرفه های خود برای تصویربرداری و تهیه گزارش از هنرمندان حاضر در جشنواره بودند.

*با توجه به جدول بندی نامناسب کاخ جشنواره، شب گذشته و در اولین روز از جشنواره فیلم فجر، خبرنگاران و منتقدان ساعت ۲ نیمه شب کاخ جشنواره را ترک کردند، این در حالی است که امروز سه شنبه ۱۳ بهمن ماه ساعت ۱۰ جلسات نقد و بررسی در کاخ جشنواره برگزار می شود و باید برای پوشش خبری در کاخ حضور پیدا کنند. چنین برنامه ریزی برای کاخ جشنواره نشان می دهد که هیچ دقت نظری نسبت به شرایط خبرنگاران که وظیفه آن ها اطلاع رسانی دقیق به مردم و علاقمندان به سینما است، نشده است.

*حضور هنرمندان و سینماگران در کاخ جشنواره همراه با نمایش فیلم ها از سانس ۱۸:۳۰ پررنگ شد و برای فیلم هایی چون «گیتا»، «نقطه کور» و «نیمه شب اتفاق افتاد» صف هایی در برج میلاد شکل گرفت.


ویدیو مرتبط :
مشکلات اهالی محمودآباد اصفهان