سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد آیت الله یزدی: طلاب مراقب پول‌های انگلیسی باشند/ برخی مداحان از نت های موسیقی غربی استفاده می کنند


رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی‌ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی گفت: حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت؛ اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی‌ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی گفت: حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت؛ اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله محمد یزدی در آغاز درس خارج خود ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و ابراز امیدواری برای قبولی عزاداری‌ها و عبادت مردم در ماه محرم و صفر اظهار کرد: الحمدلله در این دو ماه تعظیم شعائر به خوبی انجام شده، ولی نکته‌ای را که باید به اجمال عرض ‌کنم، درباره وضعیت مداحان کشور است که تقریباً میدان را از دست گویندگان گرفته‌اند و مردم بیشتر به خاطر مداحان در مجالس شرکت می‌کنند و اعتبار گویندگان مذهبی که هدف اصلی‌شان تبیین اهداف حادثه کربلا و ابلاغ عبرت‌های آن بوده، در حال کمرنگ شدن است.

وی با تاکید بر فضیلت مداحی افزود: مدح در روایات ما آمده و برخی از مداحان مورد تشویق ائمه (ع) قرار گرفته‌اند، اما روش‌هایی که مداحان در پیش گرفته‌اند، به گونه‌ای است که آهسته آهسته از نت‌‌های موسیقی غربی استفاده می‌کنند؛ آنهایی که اهل فن هستند، در بعضی موارد می‌بینند که مداحی‌ها درست با آن نت‌ها تطبیق می‌کند؛ گاهی هم مضامینی پیش‌پا افتاده و محتوای غلط ارائه می‌شود و بیشتر صدای مداح و فراز و نشیب نت‌های موسیقی است که به آن توجه می‌شود؛ این یک خطر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مداحی یک فضیلت است، اما نباید تبدیل به یک رذیلت شود؛ نمی‌خواهم بگویم که همه مداحان اینطور هستند، بعضی مداحان از مضامین صحیح، معتبر و مستند استفاده کرده و رعایت جهات دیگر را می‌کنند و جلسات خوبی در جمع عزاداران برگزار می‌کنند که برای تعظیم شعائر مفید و موثر است.

وی ادامه داد: گویندگان در منبرها جلسات خوبی دارند، مخصوصاً جلساتی که در محضر مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود، جلسات مؤثر و مفیدی بوده است؛ از نقاط مثبت‌ هم نباید گذشت گویندگان و منبریان خیلی خوبی هم بوده‌اند و هستند و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را بازگو کرده‌اند، اما بعضی‌ها را نباید نادیده گرفت که اجمالاً اشاره کردم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی‌ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی خاطرنشان کرد: تکلیف ما مشخص است، هیچ‌وقت حق به‌خاطر کثرت باطل عقب نرفته است؛ همیشه حق در اقلیت بوده و کم بوده و از باطل نترسیده است؛ از اینکه آن طرف زیاد هستند و این طرف کم نباید ترسید؛ حرف حق را باید زد در حوزه هم حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت؛ اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.


ویدیو مرتبط :
عیادت آیت الله مصباح یزدی و آیت الله گرامی قمی