تاثیر قهوه بر سلامت کبد


تاثیر قهوه بر سلامت کبد

نتایج یک بررسی در استرالیا نشان می‌دهد افرادی که در طول روز بیش از دو فنجان قهوه می‌نوشند کمتر با احتمال ابتلا به بیماری‌های کبدی مواجه‌اند.

در این بررسی پزشکان استرالیایی روی 1100 بیمار مبتلا به امراض کبدی تمرکز کرده و دریافتند قهوه می‌تواند تاثیر به سزایی روی سلامت آنان داشته باشد.

نوشیدن دو فنجان قهوه در روز از میزان آسیب ناشی از هپاتیت نوع C تا 13 درصد می‌کاهد. همچنین چهار فنجان قهوه در روز علائم بیماری کبد چرب را تا 24 درصد کاهش می‌دهد.

«آلکس هوج»، متخصص بیماری‌های کبد در توضیح یافته‌های به دست آمده گفت:‌ نوشیدن دو فنجان قهوه یا بیشتر به بهبود بیماری کبد در مبتلایان به آن منجر می‌شود. در واقع میزان معمولی از نوشیدن قهوه بسته به بیماری کبد می‌تواند با آسیب‌دیدگی کمتر کبد و کاهش چربی آن منجر شود.

همچنین بیشترین تاثیر در مبتلایان به هپاتیت نوع C مشاهده شده و در عین حال نوشیدن چای هیچ تاثیری روی کبد ندارد. در یک مطالعه دیگر نیز تاثیر نوشیدن پنج فنجان قهوه در روز مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع مشخص شد مصرف متعادل قهوه با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی،‌ دیابت، بیماری‌های عصب‌شناختی همچون پارکینسون و کاهش نرخ خودکشی مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا،‌ علاوه بر این ترکیب‌های زیست‌فعال موجود در قهوه مقاومت انسولینی و التهاب را کاهش می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
Omega-3 for Fatty Liver - تاثیر امگا سه بر کبد چرب