ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



استاندار اصفهان: لیگ شانزدهم را در ورزشگاه نقش جهان برگزار می کنیم


به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند پیشرفت ورزشگاه نقش جهان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: سه ابرپروژه در اصفهان وجود داشت که قول تکمیل آنها را دو سال پیش به مردم دادیم.
وی با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان یکی از این پروژه ها بود، افزود: در زمان حاضر روزانه بیش از 320 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.
وی افزود: تمام تلاشمان این بود که با کمک شرکت فولاد مبارکه و همکاری سایر دستگاه ها بتوانیم تا آخر امسال ورزشگاه بزرگ نقش جهان را برای استفاده آماده کنیم.
زرگرپور گفت: همه مسوولان استان عزم خود را جزم کرده اند تا این مطالبه جدی مردم بویژه طرفداران فوتبال استان اصفهان را برآورده کنند.
وی با بیان اینکه آماده شدن این ورزشگاه، پاداش قهرمانی تیم های بزرگ فوتبال سپاهان و ذوب آهن است، افزود: استانی که دو تیم قهرمان در جام حذفی و لیگ برتر دارد باید ورزشگاه مناسبی هم داشته باشد.
زرگرپور گفت: با آغاز عملیات احداث این ورزشگاه اعلام شد که بخشی از کارهایی که در گذشته انجام شده است، باید تخریب و اصلاح شود.
وی با بیان اینکه این پروژه با تاخیر همراه شد اما پروژه با سرعت در حال انجام است، افزود: با توجه به تایید نشدن تاسیسات ورزشگاه از جمله رختکن ها و تیرهای فلزی هوایی که دارای شکافهای خطرناکی بود از سوی 'ای اف سی'، اصلاحات آن انجام شد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه فولاد مبارکه تاکنون تعهد مالی خود را برای کمک به ساخت این ورزشگاه پرداخته است، گفت: حدود یکصد میلیارد تومان بعد از عقد قرارداد تاکنون از طرف فولاد مبارکه پرداخت شده است و این پروژه 70 میلیارد تومان هم بودجه دولتی دارد.
وی با بیان اینکه با حمایت فولاد مبارکه از این پروژه، از نظر مالی مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: کاسه ورزشگاه شامل سقف های فلزی و تاسیسات رختکن ها تا آخر امسال آماده خواهد شد.
زرگرپور با بیان اینکه کار کاشت چمن و محوطه سازی ورزشگاه نیز تا خرداد سال آینده انجام خواهد شد، گفت: به دلیل اینکه چمن قبلی ورزشگاه استاندارد نبود و درصد آهک خاک آن هم زیاد بود، مجبور به اصلاح آن شدیم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در منابع مالی اجرای طرح مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: طبق برنامه زمانبندی منطقی، کاسه اصلی ورزشگاه تا آخر امسال به اتمام خواهد رسید و کاشت چمن و محوطه سازی هم تا خرداد سال آینده تمام خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی، وجود کارگاه آماده و منابع مالی کافی گفت: فولاد مبارکه نظارت خوبی بر اجرای این طرح دارد و منابع مالی را هم بخوبی تامین می کند.
استاندار اصفهان گفت: وقتی همه اجزا و ارکان آماده باشد، طرح زمان بندی در زمان خود به اتمام خواهد رسید.
زرگرپور با اشاره به طرح احداث مصلی اصفهان به عنوان یکی دیگر از پروژه های بزرگ این شهر گفت: پوشش اول سقف این طرح کامل شده است و تا آخر سال سالن اصلی را به ستاد نماز جمعه تحویل خواهیم داد.
وی با بیان اینکه ادامه کار مترو اصفهان نیز با شتاب و قوت در حال انجام است، تصریح کرد: کارکرد قطار شهری اصفهان که با حضور وزیر کشور سوت آن به صدا درآمد،در حال حاضر از روزی سه ساعت به روزی چهار ساعت رسیده و ساخت ایستگاه های مسیر خط شمال به جنوب نیز با سرعت و قوت در حال انجام است.
در این بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز حضور داشتند.
عملیات اجرای ورزشگاه نقش جهان اصفهان پس از سال ها توقف، آذر سال 93 به شرکت فولاد مبارکه واگذار شد و براساس توافق انجام شده، فولاد مبارکه به مدت 15 تا 20 سال بهره بردار استادیوم فوتبال نقش جهان است.
عملیات اجرایی ورزشگاه نقش جهان از سال 1372 با ظرفیت 30 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.
بخشی از این ورزشگاه در سال 1380با نواقصی به بهره برداری رسید و پس از پنج سال بهره برداری و با برگزاری دیدارهای تیم سپاهان در این ورزشگاه، طرح میزبانی مسابقات فوتبال کشورهای اسلامی در این ورزشگاه مطرح و مرحله دوم عملیات ساخت آن با افزایش ظرفیتش از 30 هزار به 75 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.
اجرای پروژه ورزشگاه نقش جهان در هفت سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار و کندی روند عملیات ساخت، با فراز و نشیب روبرو شده بود.
فعالیت آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداری در سال 1374 ادامه پیدا کرد و در 29 مرداد 1375 عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.
مرحله نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت و تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار کرد. در سال 1386 این ورزشگاه برای ساخت مرحله دوم آن تعطیل شد.
در هشتم آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.
6027/7150**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ورزشگاه بزرگ نقش جهان