فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اجرایی نشدن حکم قلع و قمع در مدارس تهران


اسفندیار چهاربند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره صدور حکم قلع و قمع در یکی از مدارس منطقه 2 در سال گذشته افزود: ممکن است که چنین احکامی در رابطه با مدارس قلع و قمعی صادر شده باشد اما تاکنون هیچ کدام از این احکام اجرایی نشده است.
وی گفت: امسال براساس تمهیدات و توافقات انجام شده با مالکان و هماهنگی با مراجع قضایی مشکلی به لحاظ قلع و قمع ساختمان مدارس نخواهیم داشت.
چهاربند با اشاره به نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده شهر تهران اظهار کرد: باتوجه به هماهنگی های انجام شده با اداره کل نوسازی مدارس استان تهران و تامین اعتبار توسط نهادهای دولتی و خیران مدرسه ساز، مدارسی که قابل مقاوم سازی نیستند و نیاز به تخریب و نوسازی دارند، در یک بازه زمانی تخریب و بازسازی می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره طرح تجاری سازی مدارس برای تامین اعتبار و بودجه برای نوسازی و بازسازی مدارس بافت فرسوده گفت: ممکن است ساختمان مدرسه تبدیل کاربری دهد اما مدارسی که در حال فعالیت هستند، هیچ گاه تجاری نمی شوند.
وی با بیان اینکه طرح تجاری سازی مدارس در مکان هایی اجرا می شود که در گذشته کاربری مدرسه داشته، افزود: اکنون ساختمان این مدارس متروکه است که برای تجاری سازی ساختمان این مدرسه تبدیل کاربری می دهد.
چهاربند افزود: تبدیل کاربری ساختمان مدارس به تجاری در مناطق 12، 6 و 3 در دستور کار آموزش و پرورش شهر تهران است.
به گزارش ایرنا، تاکنون برای 53 مدرسه شهر تهران حکم قلع و قمع صادر شده و آموزش و پرورش شهر تهران توانسته با 18 مالک مذاکره و توافقات لازم را برای تنظیم قرارداد خرید انجام دهد.
همچنین پنج هزار و 43 مدرسه در شهر تهران وجود دارد که 50 درصد از این مدارس نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

*فعالیت 28 دبیرستان فرهنگ در شهر تهران
چهاربند با اشاره به مدارس فرهنگ ویژه دانش آموزان علوم انسانی در شهر تهران گفت: علاوه بر مدارس دولتی عادی، حدود 28 دبیرستان فرهنگ از دانش آموزان مستعد در رشته ادبیات و علوم انسانی براساس آزمون ورودی ثبت نام می کند.
وی افزود: مدارس دولتی عادی نیز براساس ضوابط معمول از دانش آموزان مستعد در رشته ادبیات و علوم انسانی ثبت نام می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر بهبود کیفیت آموزش در مدارس فرهنگ اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی هایی در ارتقای توانمندی های دبیران رشته ادبیات و علوم انسانی، تجهیز مدارس به امکانات فرهنگی همچون کتابخانه ها و وسایل و تجهیزات چندرسانه ای صورت گرفته است.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قلع و قمع داعشیان توسط جنگنده های عراقی