سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



برادر نوجوانم دنبال جلب توجه است


خراسان/ ما دو خواهر هستیم که یکی دانشجو و یکی کنکوری است. یک برادر 14 ساله داریم. چون درگیر درس و دانشگاه هستیم برای او وقت نمی گذاریم و وقتی دارد صحبت می کند آن قدر به او توجه نداریم. به تازگی متوجه رفتارهای برادرم شده ایم که سعی می کند توجه و محبت فامیل و دوستان را جلب کند حتی با دروغ راجع به خودش! چه کار کنیم؟ لطفا راهنمایی کنید.

مخاطب گرامی، همان طور که می دانید نوجوانی بحرانی ترین دوره سنی افراد است. دوره نوجوانی را باید یک مرحله بسیار مهم از زندگی تلقی کرد، دوره ای که با ویژگی هایش از سایر دوران زندگی متمایز می شود. این که شما به عنوان خواهر به او توجه می کنید و به فکرش هستید، کمک بسیار بزرگی برای او خواهد بود و از این منظر هم باید به شما تبریک گفت و هم از شما تشکر کرد.
ویژگی های دوره نوجوانی را بشناسید
با این حال آشنایی با ویژگی های نوجوانی، کمک زیادی به شما برای درک بهتر برادرتان می کند. این ویژگی ها عبارت اند از:
الف) احساسات تند: یکی از خصایص این دوره، احساساتی بودن آنان است که با خشم، بی حوصلگی، قهر کردن، فریاد زدن، زود رنجی و برانگیختگی شدید همراه است. البته با افزایش سن این حالات کاهش می یابد و رفتار او متعادل می شود.
ب) احساس خستگی مدام: در این دوره نوجوان از فعالیت های زندگی احساس خستگی می کند و گاه کارها را نیمه تمام رها می کند و عجولانه تصمیم می گیرد.
ج) منزوی بودن: گاه نوجوانان با اعضای خانواده خود مشکل دارند و از آنان دوری و خود را در حالت رویا تصور می کنند و احساس می کنند که اطرافیان، او را درک نمی کنند و برخلاف میل باطنی او عمل می کنند.
د) تعارض و ستیزه جویی اجتماعی: معمولا نوجوان در این دوره از زندگانی با مسائل اجتماعی تضاد دارد و موافقت و همکاری نکردن، انتقاد کردن و حتی توهین به همدیگر زیاد مشاهده می شود که با گذشت زمان از بین می رود.
هـ) نبود اعتماد به نفس: در مرحله بلوغ و نوجوانی به دلیل انتقادهای بزرگسالان از نوجوانان، توقع و انتظار بیش از توان او داشتن، باعث می شود نوجوان دوره ای از بی اعتمادی به خویشتن را پشت سر بگذارد و ترس از شکست داشته باشد.
نحوه رفتار صحیح با برادرتان
در قدم اول به شما توصیه می کنم در همین شرایط فعلی، وقتی را فقط به برادرتان اختصاص دهید. گاهی تنها بدون حضور سایر اعضای خانواده با او به پارک، سینما، رستوران یا نمایشگاه نقاشی بروید. همچنین درباره رویدادهای روزانه و مسائل مختلف زندگی تان با او صحبت کنید. تا زمانی که احساس می کنید که برادرتان مشتاق شنیدن صحبت های شماست، موضوعات مختلف و رویدادهای زندگی تان را برای او مطرح کنید. در ضمن نظرات او را بی ارزش و مسخره ندانید. شاید برادرتان حرفی بزند که به نظر شما احمقانه و کودکانه است. اگر این نظر را مستقیم به او بگویید، ناراحت می شود و کمتر صحبت می کند. در برخی موارد که نظر او را قبول ندارید، آن را مطرح نکنید زیرا نوجوان در این مقطع به تایید نیاز دارد. در گفت وگو با برادرتان به او احترام بگذارید، همان طوری که به دوستان و آشنایان بزرگسال احترام می گذارید با او رفتار کنید. این رفتار به نوجوان کمک می کند احساس ارزش کند. در ضمن مدام به او غر نزنید. اگر به نوجوان بگویید: همیشه اتاقت نامرتب است، از دستت خسته شدم، چه قدر شلخته ای، کی درست می شوی؟ او جبهه می گیرد و رفتارش را تغییر نمی دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
جلب توجه