سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده فرانسوی خواستار حضور روسیه، سوریه و ایران در ائتلاف علیه داعش شد


به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، این نماینده حزب «جمهوری خواهان» اعلام کرد: بسیاری از نمایندگان پارلمان فرانسه موضعی همانند وی داشته و معتقدند که این سه کشور باید در ائتلاف بزرگی که عملیات مشترک علیه داعش را ترتیب می دهد، مشارکت داشته باشند.
وی همچنین خواستار روشن شدن موضع عربستان سعودی و قطر در قبال داعش شد.
ووآزن ساقط شدن جنگنده روسی در حال عملیات علیه داعش را توسط ترکیه،
« اشتباه» خواند و گفت: کاری جز تاسف خوردن نمی توان کرد.
وی با بیان این که « ترکیه، آمریکا، فرانسه و روسیه امروز دشمن مشترکی به نام داعش دارند»، ترکیه و روسیه را به روشن نکردن آتش تنش و تمرکز بر مبارزه با دشمن مشترک فراخواند.
نماینده پارلمان فرانسه با اشاره به مواضع پاریس در قبال دولت سوریه مبنی بر اصرار بر کناره گیری رییس جمهوری این کشور از قدرت، اعلام کرد: مساله «بشار اسد» فوری ترین مساله ای نیست که باید به آن پرداخته شود. مساله اضطراری امروز ریشه کنی تروریسم است.
وی افزود: مساله سوریه و تروریسم از حوزه اختیارات ناتو فراتر رفته و در چارچوب فعالیت های سازمان ملل قرار گرفته است.
پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس که به مرگ 130 نفر و مجروح شدن بیش از 350 تن دیگر منجر شد، فرانسه حمله به مواضع داعش در سوریه را به شکل چشمگیری افزایش داده است.
این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.
روز سه شنبه یک جت سوخو 24 روسیه در سوریه سرنگون شد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت، این هواپیما با یک موشک هوا به هوای پرتاب شده از جت اف 16ترکیه در خاک روسیه سرنگون و در چهار کیلومتری مرز ترکیه سقوط کرده است.
پوتین این حمله ترکیه را «خنجر از پشت» توسط «همدستان تروریست ها» توصیف کرد.
مقام های ترکیه روز سه شنبه تایید کردند جنگنده های اف 16 ترکیه پس از «هشدارهای مکرر»، یک فروند بمب افکن سوخوی 24 روسی را که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود، ساقط کردند.
اروپام ** 9053**1485**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ائتلاف چهار جانبه ایران،روسیه،سوریه،عراق؛علیه داعش