اسماعیل آذر: صداوسیما هزار مشکل پیش‌روی خود دارد


تهیه‌کننده و مجری برنامه «مشاعره» با بیان اینکه هیچ گله‌ای از صداوسیما ندارد، اظهار کرد: تاکنون هر آنچه که خواستم، انجام شده است.

دکتر اسماعیل آذر که با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، درباره‌ی بهترین اتفاقی که در سال 94 برای تلویزیون افتاد، گفت: بهترین اتفاق برای من در سال 94 این بود که برنامه «مشاعره» با حضور بچه‌های بسیار کوچک یعنی از سن 3 و نیم سال گرفته تا 14 سال ساخته شد؛ این اتفاق پیام‌آور این خبر بود که توانستیم فرهنگ شعر و شعرخوانی را در همه سنین نشر دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که در سال 95 چه مطالبه‌ای از سازمان صداوسیما دارید؟ با بیان اینکه هیچ گله‌ای از صداوسیما ندارم، اظهار کرد: تاکنون هرآنچه که خواستم، انجام شده است. من نمی‌توانم کلی حکم دهم، اما درباره‌ی برنامه‌های من همیشه سازمان نهایت همکاری را داشته است.

مجری و تهیه‌کننده برنامه «مشاعره» ادامه داد: برخی ممکن است به خاطر مسائل مالی این حرف‌ها را بزنند، اما بیش از 70 درصد برنامه ما از بیرون از صداوسیما حمایت مالی می‌شود. صداوسیما هزار مشکل پیش روی خود دارد، اما من با آنها هیچ مشکلی ندارم. هیچ وقت دری به روی من بسته نبوده است.

آذر با بیان اینکه هیچ مطالبه‌ای از رییس سازمان صداوسیما ندارد، درباره تغییراتی که در سال 95 قرار است در برنامه «مشاعره» به‌وجود بیاید، توضیح داد: هدف این است که در سال آینده بتوانیم باعث انس بیشتر کودکان و خانواده‌هایشان با کتاب شویم.

مجری و تهیه‌کننده برنامه «مشاعره» در ادامه‌ی مطلب بالا با تاکید بر اینکه افراد باید از سنین کودکی با کتاب آشنا شوند، اظهار کرد:‌ متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه آموزش و پرورش چنان برنامه‌های غلط و ناثوابی دارد که اصلاً بچه‌ها فرصت فکر کردن و کتاب خواندن ندارند. کار بسیار سخت ولی شدنی است که درس‌هایی که به درد بچه‌ها نمی‌خورد و فقط برای شب امتحان می‌خوانند را از دوش بچه‌ها برداریم.

او با بیان اینکه باید همه با هم کمک کنیم تا کودکان ما با فرهنگ کتاب‌خوانی بزرگ شوند، خاطرنشان کرد: اگر من از آموزش و پرورش انتقاد می‌کنم به این معنی نیست که این نهاد زحمت نمی‌کشد؛ بلکه آنها با جان و دل کار می‌کنند، ولی مساله این است که نظام آموزشی ما مشکل دارد.

آذر در پایان سخنانش با اشاره به عملکرد اهالی رسانه در قبال این برنامه، گفت: یکی از مهمترین نقش‌ها را در این مقدار اندک موفقیتی که ما داشتیم، خبرنگاران ایفا کردند. من از آنها سپاسگزارم؛ همیشه از حقوقشان تا آنجا که در توانم بوده دفاع کردم و تا جان دارم به عنوان یک فرد پشتوانه آنها خواهم بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مشکل گشا - قسمت سوم-آذر