سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۸۰ درصد مردم هند از زندگی عادی محرومند/اگر زبان انگلیسی عامل پیشرفت بود آفریقا توسعه‌یافته بود


جواد منصوری کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه پیشرفت‌های هند در IT به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی است و سخنان رهبر انقلاب درباره اینکه استعمار، هند را به خاک سیاه نشاند،  اظهار داشت: نکته‌ای که رهبر انقلاب بیان کردند با اشاره به سیاست‌هایی است که دولت استعماری انگلیس در شبه قاره هند، پیاده کرد که یکی از آنها ترویج زبان انگلیسی و به عقب راندن زبان ملی و بومی مردم این سرزمین بوده است.

منصوری ادامه داد: قطعاً یکی از دلایل عقب‌ماندن هند دور شدن از فرهنگ، هویت و ارزش‌های بومی خودشان بود، بنابراین زبان انگلیسی باعث شد که بعد از استقلال هند، متأسفانه این سرزمین همچنان دنباله امپراتوری بریتانیا باقی بماند، بدون اینکه از امتیازات مثبت و پیشرفت‌های مادی استعمار انگلیس بهره‌ای برده باشد.

معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور یک اشتباه بزرگی کرد و فکر کرد چون تعداد زیادی از مردم هند زبان انگلیسی می‌دانند پیشرفت کرده‌اند که اگر این منطق درست بود، در حال حاضر نیمی از مردم آفریقا جزو کشورهای توسعه‌یافته بودند؛ چراکه نیمی از آنها به زبان انگلیسی مسلط بوده و مستعمره انگلیس بوده‌اند.

وی تأکید کرد: بنابراین اگر قرار بود تسلط بر زبان انگلیسی عامل پیشرفت باشد، این کشورهای آفریقایی باید در زمره کشورهای پیشرفته قرار می‌گرفتند.

منصوری یادآور شد:‌ در کنار کشور هند، کشورهایی هستند که زبان‌ دانشگاهی و حقوقی آنها انگلیسی است، اما جزو کشورهای عقب‌مانده هستند که در این زمینه می‌توان به سریلانکا، مالدیو، بنگلادش و تا حدودی پاکستان اشاره کرد.

معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با طرح این پرسش که به چه دلیل رئیس‌جمهور هند را به‌عنوان یک کشور پیشرفته معرفی کرد، گفت: اگر شاخص پیشرفت در یک کشور را سطح فرهنگ، بهداشت، رفاه و زندگی سالم مردم بدانیم، هندی‌ها از حداقل این مسائل هم برخوردار نیستند، بنابراین باید پرسید که چرا ایشان تأکید دارد هند به دلیل زبان انگلیسی پیشرفت کرده است.

منصوری ادامه داد: اگر تصور کنیم هند در زمینه علوم مرتبط با کامپیوتر و برنامه‌نویسی کامپیوتر و حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفت داشته است، تنها به دلیل زبان انگلیسی بوده است، اشتباه کرده‌ایم؛ چراکه اگر چنین بود سریلانکا و بنگلادش که همسایگان هند هستند نیز باید به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی پیشرفته بودند.

این کارشناس مسائل تاریخی، بنگلادش را جزو فقیرترین کشورهای دنیا برشمرد و یادآور شد: هند حدود 20 درصد مردم آن از زندگی عادی و متوسط و 80 درصد آن زیر خط شرایط متوسط دنیا هستند.

وی تصریح کرد: اطلاعات بین‌المللی به ما نشان می‌دهد تسلط به زبان انگلیسی عامل پیشرفت نخواهد بود؛ چراکه یک درصد مردم ژاپن، چین و کره جنوبی به زبان انگلیسی مسلط نیستند و پیشرفت غیرقابل مقایسه آنها با هند، ناشی از عقلانیت، کار، جمع‌گرایی و قانون‌گرایی بوده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دردی که ۸۰ درصد مردم ان را تجربه می کنند.