فوائد آلوئه ورا برای پوست + طرز تهیه ماسک خانگی با آلوئه ورا -آکا


1394/12/01

سایت خانواده ،مشاور خانوادهآموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو

آکاایران: مزایایی که سبب می شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:

به گزارش آکاایران: ۱- در درمان ترکهای پوستی و خشکی پوست موثر می باشد ، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.۲- روغن یا کرم آلوئه ورا برای پوستهای خشک مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می گردد.۳- با رساندن اکسیژن بیشتر به سلولهای پوست، سبب ترمیم بافت پوست می گردد.۴- پوستهایی که در اثر آفتاب ، سوختگی پیدا کردند را نرم می کند.۵- سلولهای پوستی مرده را از بین می برد و سلولهای جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می سازد.۶- مانع از پیری پوست و چروک آن می گردد.۷- شدت رنگدانه های پوستی راکاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می شود و می تواند لکه های سر سیاه را نیز از بین ببرد.۸- آلوئه ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر ساخته بنابراین بهترین مرطوب کننده برای پوست می باشد.۹- در پیشگیری از بیماریهای پوستی موثر می باشد.۱۰- بعلت داشتن کلاژن و ویتامین Eالاستیسیته و نرمی پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می گردد.۱۱- pH آن نزدیک به pHپوست است.۱۲- از آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد سو ختگی می توان در کرمهای ضد آفتاب استفاده کرد.۱۳- در درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است موثر است (بر گرفته از یک مقاله در مجله انگلیسیBritish Journal of General Practice ).۱۴- لوسیون آلوئه ورا بعنوان پاک کننده برای پوست کاربرد دارد.۱۵- تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در کلد کرمها ( cold cream )کاربرد دارد.در واقع استفاده از آلو ئه ورا در محصولات آرایشی – بهداشتی بخصوص کرمهای ضد چروک – مرطوب کننده های پوستی- رژ لب ها- ماسکها ی صورت و کرمهای پاک کننده و کلد کرمها (cold cream) بسیار مناسب و مفید می باشد.

,فوائد آلوئه ورا برای پوست + طرز تهیه ماسک خانگی با آلوئه ورا , ماسک , ماسک خانگی ,[categoriy]

فوائد آلوئه ورا برای پوست + طرز تهیه ماسک خانگی با آلوئه ورا -آکافوائد آلوئه ورا برای پوست + طرز تهیه ماسک خانگی با آلوئه ورا , ماسک , ماسک خانگی , پوست چرب , پوست خشک , آلوئه ورا , ماسک مرطوب کننده , ماسک با آلوئه ورا , ژل آلوئه ورا , روش استفاده از ژل تازه آلوئه ورا , درست کردن ماسک با آلوئه ورا

آکاایران: فوائد آلوئه ورا برای پوست + طرز تهیه ماسک خانگی با آلوئه ورا

ژل گیاه آلوئه ورا یک ماده تسکین دهنده و زیباکننده پوست است که به شما کمک می کند پوستتان سالم و شاداب بماند و آسیب های آن ترمیم شود. وقتی برگ گیاه آلوئه ورا را از وسط تکه می کنیم، ماده لزج و ژلاتینی شکلی از آن خارج می شود که این ماده همان، ژل یا شیره آلوئه ورا می باشد.

تهیه ماسک برای لک های پوستی

اگر هم می خواهید از شر لک های پوست خود خلاص شوید، گلاب را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست لک دار خود قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید

ماسک آلوئه ورا برای پوست های چرب

پوست های چرب مستعد زدن جوش هستند و استفاده منظم از ترکیب زیر برای این نوع پوست مفید است.

یک بار در هفته از ترکیب زیر برای پاک کردن پوست چرب خود استفاده کنید.

– برگ گیاه آلوئه ورا در آب بجوشانید تا نرم شود. سپس آن را بکوبید تا به شکل خمیری نرم درآید.

– چند قطره عسل به این خمیر اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس آن را به پوست صورتتان بمالید.

– بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

روش دوم:

دو قاشق ژل را با یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش مخلوط کرده روی صورت ماساژ داده پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشوئید.

,فوائد آلوئه ورا برای پوست + طرز تهیه ماسک خانگی با آلوئه ورا , ماسک , ماسک خانگی ,[categoriy]

ماسک آلوئه ورا برای پوست های خشک

پوست های خشک اغلب رطوبت کمی دارند و عوارض خشکی پوست به آسانی قابل مشاهده است.برای مقابله با خشکی پوست، هر شب ترکیب زیر را به صورتتان بمالید.

– ژل گیاه آلوئه ورا را با روغن زیتون مخلوط کنید و کمی کره shea (درخت روغن قلم) به آن اضافه کنید. همچینین می توانید به جای این کره، از کرم آماده آن استفاده نمایید.

– مواد بالا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر سفتی درآید. سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید.

– حداقل ۲۰ دقیقه این خمیر را روی صورتتان نگه دارید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید تا رطوبت در پوستتان حبس شود.

ماسک آلوئه ورا برای پوست خشک و دارای چین و چروک:

دو قاشق ژل را با یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کرده روی صورت بمالید پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم بشوئید.

ماسک نرم کننده با آلوئه ورا:

یک قاشق ژل را با یک قاشق چایخوری عسل و دو قاشق آرد جو دو سر مخلوط کرده بصورت دایره ای شکل روی پوست مرطوب شده با آب ، ماساژ دهید سپس مواد را با آب گرم بشوئید.

ماسک التیام بخش با آلوئه ورا:

۲ قاشق ژل را با نصف فنجان ماست مخلوط کرده به مدت یک ساعت در یخچال گذاشته سپس روی صورت یا بدن بمالید ، بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشوئید.

تهیه و تنظیم: مجله شبره

** برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی مجله شبره اینجا کلیک کنید.

موضوعات مرتبط:

موهایتان را با آلوئه ورا تقویت کنید

طرز تهیه یک ماسک ضدچروک فوق العاده با خیار

آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو -

برچسب ها : . . . . . . . . . .

اشتراک گذاری

گزارش تخلف


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه لوسیون نارگیل، آلوئه ورا و اسانس بابونه