سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمایت دانشگاه علمی‌کاربردی از ایده‌های فناورانه/ بازنگری رشته‌های بالای ۵ سال قدمت دانشگاه علمی‌کاربردی


محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ما در دانشگاه علمی‌کاربردی به عنوان تنها دانشگاه نسل سوم کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم از دستاوردهای روز دنیا بهره‌گیری کنیم و برای این منظور نیازمند خوشه‌های فناور و استارتاپ‌ها هستیم که ایده‌های جدید را با برگزاری استارتاپ‌ها به فناوری نزدیک‌تر کنیم.

وی افزود: دانشگاه علمی‌کاربردی به دلیل ویژگی خاصی که دارد یک دانشگاه تقاضامحور و براساس نیاز روز بازار است که نیازهای صنعت و اقتصاد را از طریق علم روز دنیا شناسایی کرده و برای رفع آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

اخباری گفت: در شرایط پسابرجام ما باید بتوانیم با تعامل با کشورهای دیگر از ره‌یافته‌های جهانی استفاده کنیم تا در راستای توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش فناوری‌های روز دنیا بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به حمایت این دانشگاه از ایده‌های جدید و برتر گفت: دانشگاه علمی کاربردی وام‌هایی را برای حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های جدید در نظر گرفته است، همچنین صاحبان این ایده‌ها می‌توانند در خوشه‌های فناور دانشگاه جای گرفته و در مرکز رشد دانشگاه مستقر شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: حمایت از ایده‌های برتر در تمام حوزه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: سال آینده کیفیت مراکز و بازنگری رشته‌ها براساس تامین نیاز روز بازار کار را در اولویت قرار دادیم و رشته‌هایی که بیشتر از 5 سال عمر داشته باشند مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/58EBPU


ویدیو مرتبط :
دانشگاه علمی و کاربردی