ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مظلومی، مرد تنگستانی استقلال را بهتر بشناسیم


مظلومی، مرد تنگستانی استقلال را بهتر بشناسیماسپورت تی وی/ پرویز مظلومی سرمربی استقلال پیشینه ای جالب و شنیدنی دارد که قطعا مرور آنها خالی از لطف نیست.
نام صحیحش این است:پرویز مظلوم تنگستانی....او برادر دوم یک خانواده فوتبالی است که از برادر بزرگ به کوچک،اعتبار وارزش فنی آنها کمتر شده است،غلامحسین مظلومی از پرویز بهتر بود وپرویز از محمد!
پرویز اما در تاریخ فوتبال استقلال برای این تیم هدیه هایی به ارمغان آورد که بسیاری از بزرگان فوتبال استقلال نتوانستند چنین تحفه هایی را برای تیمشان بیاورند.
1- سال 1356 و در هفته دوم لیگ تخت جمشید، تاج وشهباز به مصاف هم رفتند،بازی کرکری ستاره های تازه و سابق استقلال دیدنی بود.در تیم شهباز که میراث دار شاهین بزرگ بود، از قدیمی های تاج،غلامحسین مظلومی،رضا عادلخانی،ناصر حجازی ونصرالله عبداللهی را داشت که همگی به میدان رفتند،به جز عادلخانی هر 3 بازیکن دیگر بعدها به عنوان سرمربی به استقلال برگشتند اما در این زمان بازیکن تیم فوتبال شهباز بودند.
در این بازی تاریخی تاج - شهباز و در روزی که ارزش و حساسیت بازی از بازی دربی پرسپولیس و تاج هم افزون تر بود 0 به واسطه بازگشت نماینده شاهین بزرگ به لیگ فوتبال ایران) آبی پوشان با نتیجه 2 بر 1 برنده شدند وهر 2 گل تاج را پرویز مظلومی به ثمر رساند .گفتنی است که بعد از علی جباری دیگر هیچ بازیکنی برابر پرسپولیس و شهباز 2 گل نزده بود.
پرسپولیس رقیب سنتی تاج بود وشهباز تیم دوم سرخها محسوب میشد که تاجی های قدیمی با آن ائتلاف کرده و شهباز به رغم حضور بازیکنانی چون حجازی و عبدالهی،بدل به تیم منفور تاجی ها شده بود در حالی که پرسپولیس حداقل از دید آنها یک رقیب وحریف شرافتمند بود.
2- سال 1362 هوای فوتبال ایران سرخ سرخ بود،بعد از انقلاب در سال 58 پرسپولیس در جام اسپندی قهرمان و استقلال دهم شده بودند.سال 59 مسابقات تهران نیمه کاره مانده وتنها جام حذفی برگزار شد واستقلال در مرحله 16 تیمی وپرسپولیس در نیمه نهایی حذف شدند تا باز هم استقلال پایین تر از پرسپولیس قرار بگیرد.
در سال 1360 استقلال چهارم تهران شد ودر مرحله 8 تیمی جام حذفی حذف شد اما پرسپولیس در هر 2 جام دوم شد، تازه در جام وحدت هم استقلال بین 8 تیم هفتم وپرسپولیس قهرمان شدند.این مساله در سال 61 ادامه دار بود،استقلال در مسابقات تهران دوم و در نیمه نهایی جام حذفی حذف شد تا پرسپولیس در هر 2 جام قهرمان شود.تمام این اتفاقات باعث شده بود تا تمام وجود استقلال را خشم ، کینه و انتقام فرا بگیرد. به همین دلیل در روز 15 مهر ماه 1362 ورزشگاه آزادی یک روز استثنایی را با حضور 200 هزار نفر در منطقه کن سپری کرد که بیش از 120 هزار نفر به داخل ورزشگاه راه یافته وبقیه محروم از حضور شدند.همان بازی بزرگ و معروف. بازی را استقلال با گل دقیقه 58 مظلومی برد تا گل تاریخی او معروف ترین گل این دربی 48 ساله شود.
3-استقلال در سال 89 سکان هدایت اش را به پرویز مظلومی می سپرد و او در 6 بازی متوالی صاحب 4 برد ، یک مساوی ویک باخت میشود تا سلطه تاریخی استقلال را بر عدد 4 آغاز کند.از صحت وسقم این دعوی که بگذریم باید بگوییم اگر همایون بهزادی 6 را برای پرسپولیس آفرید،پرویز مظلومی مبدع و مبدا عدد 4 برای استقلال بود.
***
پرویز مظلومی می تواند برای استقلال قهرمانی لیگ را به همراه بیاورد،اگر او با استقلال قهرمان شود دیگر کسی از اشتباه داور به نفع آبی ها و به ضرر سرخ ها چیزی نمیگوید. حرفی هم از شانس وجود ندارد.اگر او برای استقلال قهرمانی در لیگ وحذفی بیاورد اولین مربی تاریخ استقلال خواهد بود که موفق به کسب قهرمانی هر دو جام در یک فصل بوده است .اگر او با استقلال قهرمان شود،بالاتر از ظرفیت هایش به استقلال هدیه داده است .هدیه هایی که همین حالا خیلی ها با اعتبار ومحبوبیتی فراتر از او به استقلال نداده اند!

منبع: اسپورت تی وی


ویدیو مرتبط :
تمرین استقلال؛ اظهارات پرویز مظلومی درباره استقلال