سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علل درد کمر و گردن‌ در کودکان/ابتلای سالانه حدود 3 هزار نفر به ضایعات نخاعی


ایرج عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت:‌ بالا رفتن میانگین سنی در کشور باعث شده که آمار ابتلا به پارکینسون و سکته مغزی نسبت به گذشته بیشتر شود و از طرفی تغییر در سبک زندگی و کم تحرکی مشکلات ستون فقرات همچون کمردرد را در میان مردم به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه فیزیوتراپی گام اول درمان بیماری‌های اسکلتی و عضلانی است، افزود: بیمار زمانی که به یک فیزیوتراپ ارجاع داده می‌شود متناسب با مشکلش درمان شده ولی بهترین راه مبارزه با بیماری‌های اسکلتی و عضلانی پیشگیری است که باید مورد توجه افراد جامعه به ویژه والدین قرار گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ادامه داد: سالانه حدود 100 هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی شده و 3 هزار نفر نیز مبتلا به ضایعات نخاعی می‌شوند. آمار MS نیز بالا بوده و هر سال 3 تا 4 هزار نفر به جمع مبتلایان افزوده می‌شود. از طرفی شیوع کمردرد و گردن‌درد نیز افزایش یافته به طوریکه می‌توان گفت هر فرد 80 درصد ممکن است مبتلا به کمردرد شود.

عبدالهی با بیان اینکه ورزش و تحرک از ابتلا به کمردرد و گردن‌درد جلوگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: درمان‌های جراحی در مورد مشکلات اسکلتی و عضلانی در برخی از موارد اجتناب‌ناپذیر است ولی در 95 تا 96 درصد این مسائل با فیزیوتراپی قابلیت برطرف شدن دارد.

دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به شیوع کمردرد و گردن‌درد در کودکان هشدار داد و گفت:‌به دلیل اینکه کودکان امروزه از ابزارهای الکترونیک همچون تبلت و موبایل برای بازی استفاده می‌کنند،‌انعطاف‌پذیری مفاصل آنها کمتر شده و قوس کمر و گردن در آنها بروز می‌کند. از طرفی نیز عضلاتشان ضعیف شده و این موضوع آنها را مستعد درد ستون فقرات و مشکلات عضلانی خواهد کرد.

وی در ادامه به برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران اشاره کرد و گفت:‌ این کنگره از امروز با محورهای مشکلات و بیماری‌های ارتوپدی،‌ ضایعات عضلانی، آسیب‌های ورزشی، حرکات اصلاحی و انحرافات ستون فقرات برگزار می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، خاطر نشان کرد: توانبخشی قلبی، ریوی، بی‌اختیاری ادرار نیز از دیگر محورهای این کنگره بوده و بیشترین مقاله‌هایی که به دبیرخانه کنگره ارسال شده در مورد اختلالات حرکتی همچون اختلالات ناشی از سکته،‌ پارکینسون و MS و بخشی دیگری از مقاله‌ها نیز در ارتباطات با اختلالات اسکلتی عضلانی همچون کمردرد،‌ گردن‌درد و بی‌اختیاری ادرار است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کمر درد | دیسک کمر | زانو درد | دیسک گردن | گردن درد