افتتاح و بهره‌برداری از 24 طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت


امروز مراسم افتتاح و بهره برداری از 500 پروژه توانمندسازی اقتصادی، مسکن محرومان، مسجد، مدرسه و غیره به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در مراسم افتتاحیه 500 پروژه توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور حجت اسلام والمسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری،‌ محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و اعضای هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، معاون امور عمرانی وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین کشوری برگزار شد.

طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 24 طرح اقتصادی را در 13 استان با حجم سرمایه گذاری 394 میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال 14 هزار و 380 نفر و با تعداد 3600 اشتغال مستقیم به انجام رسانده است.

موضوع فعالیت‌های طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت عمدتا صنعتی، کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی، شیمیایی بوده و در استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گیلان، مرکزی، همدان و هرمزگان به انجام رسیده است.

مسکن محرومین

بنیاد برکت همچنین تعداد 345 واحد مسکن محرومین را در مراسم افتتاحیه 500 پروژه توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به محرومین سراسر کشور واگذار کرده که با احتساب 350 واحد مسکن محرومان ساخته شده قبلی توسط این بنیاد، میزان سرمایه گذاری در حوزه مسکن به مبلغ 4.6 میلیارد تومان رسیده است.

ساخت مدرسه برکت

بنیاد برکت همچنین با افتتاح 40 مدرسه با 223 کلاس درس در 20 استان کشور با میزان 21.5 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری را در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، ایلام، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد را در کارنامه خود ثبت و در مراسم امروز به محرومان سراسر کشور واگذار کرد.

ساخت مسجد برکت

در مراسم افتتاحیه امروز همچنین 70 مسجد برکت که در 17 استان کشور با میزان 4.9 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان ساخته شده بود به مردم محروم این مناطق واگذار شد.

پروژه‌های عمرانی و زیربنایی

در مراسم افتتاحیه امروز 21 پروژه عمرانی که در 10 استان کشور در قالب ساخت راه، پل، مراکز بهداشت، کتابخانه، خانه عالم،‌ آبرسانی و غیره به میزان سرمایه گذاری 7.4 میلیارد تومان در استانهای اردبیل، اصفهان،‌ ایلام، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان و هرمزگان به انجام رسیده است نیز رونمایی و واگذار شد.

به گزارش ایسنا، اجرای این 500 پروژه توانمندسازی اقتصادی در 27 استان کشور با حجم سرمایه گذاری 433 میلیارد تومان به انجام رسیده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افتتاح طرح های بنیاد برکت