سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



معرفی رمان های جذاب دخترونه


باحجاب/ در اینجا چند کتاب و رمان با موضوعات زنان و دختران را به شما معرفی میکنیم:

۱-کتاب “بهم میاد؟!”/ رمان
نویسنده: رنده عبدالفتاح
مترجم: محسن بدره
ناشر: نشر آرما

در رمان خواندنی و زیبای خانم رنده عبدالفتاح با نام اصلی «آیا سرم با این گنده می‌شه؟» یک دختر مسلمان استرالیایی که از پدر و مادری فلسطینی زاده شده است و در حومه ملبورن زندگی می‌کند، بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌اش را می‌گیرد. «أمل» دختری پرشور، با هوش و پر هیجان که در بحرانی ترین سنین زندگی عظیم ترین تصمیم خود را مبنی بر اتخاذ حجاب به صورت دائم (یا به قول خودش فول تایم) می گیرد.
ادبیات آمیخته به طنز و در عین حال روان نویسنده که گویی خاطره نویسی نوجوانی زبر دست در دفتر روزانه اش است؛ میل به ادامه را برای یافتن انتهای مسیر ماجراهای او در خواننده افزایش می دهد.
می توان گفت نویسنده به نحو مناسبی تمام احوالات یک نوجوان مانند ترس از رویارویی با قضاوت دیگران، کنش های او با والدین، میل به رجوع به فطرت و پاکی، دوستی های شیرین نوجوانی ، علاقه های آتشین به جنس مخالف، خستگی از نصیحت شنوی و گاهاً یک طرفه به قاضی رفتن را به خوبی به نمایش گذاشته؛ در عین حال بازگویی های «امل» با وجدان خود امکان نتیجه گیری های اخلاقی را در عین بی طرفی بیشتر کرده است.
شخصیت اصلی داستان دختری کاملاً معمولی است. ساعت‌ها جلوی آینه، لباس‌هایش را امتحان می‌کند و برای خریدن لباس‌های جدید، انتظار می‌کشد. موقعی که روزه می‌گیرد، دلش برای شکلات محبوبش تنگ می‌شود و چشم‌‌انتظار افطار می‌ماند. وقتی با مادرش مشکل دارد، با لطایف الحیل می‌کوشد تا سر او را کلاه بگذارد و به مقصود خود برسد و در هنگام مواجهه با هر مشکل، پیش از هر چیزی، گوشی تلفن را برمی‌دارد تا با «یاسمین» یا «لیلا» نزدیک‌ترین دوستان خود، حرف بزند.

۲- کتاب “چی شد چادری شدم”
تالیف و گرد آوری: عالیا نراقی عراقی
ناشر: انتشارات نوای دانش

خانم عالیا نراقی با راه انداختن یک وبلاگ خاطرات افراد مختلف درباره چرایی چادری شدنشان را جمع و منتشر کرده است. این خاطرات علاوه بر اینکه تبدیل به نمایشگاه پوستر شده، به صورت کتاب هم به دست مخاطبان رسیده است. فراخوانی نیز در این زمینه در وبلاگ “چی شد چادری شدم” صورت گرفته با عنوان:
فراخوان وبلاگی من و چادرم: «چی شد چادری شدم؟»
عالیا نراقی در مقدمه کتاب آورده است:
«همیشه با خود فکر می‌کردم‌ ای کاش همه آن‌ها که قدر چادر خود را می‌دانند و عاشقانه دوستش دارند از خاطره انتخاب خود بگویند تا هر کس در هر شرایطی که هست، یک نفر را هم شرایط خود ببیند که در این مسیر و برای این انتخاب حرکت کرده و به جوابی که برای او قانع کننده بوده، رسیده است. آرزو داشتم این دلایل را همه بشنوند: افرادی که قدر چادر خود را نمی‌دانند، افرادی که در انتخاب حجاب بر‌تر مرددند، افرادی که در این باره دچار سوء تفاهم شده‌اند، خانواده‌هایی که می‌خواهند برای این انتخاب به فرزندان خود کمک کنند و…»

۳- کتاب “به دخترم”
نویسنده: ابوالفضل اقبالی
ناشر: تلاوت آرامش

این کتاب شامل نامه هایی است که میان یک دختر دانشجو و مادرش رد و بدل می شود. این دختر دانشجو که در شهری غیر از محل زندگی اش تحصیل می کند؛ در خصوص مسائل مختلفی پیرامون پوشش، حیا، روابط آزاد و نگاه های فمنیستی به مسائل زنان و بسیاری از مباحث روز جامعه، سؤالات و مشاهداتی را مطرح می کند. مادر او نیز سعی می کند با بهره گیری از عطوفت مادرانه و استفاده از رابطه ی پر احساس و انگیزه مادر و دختری، فرزندش را در مسیر جدید زندگی اش همراهی و هدایت نماید.
گفتگوهای ساده، شیرین و بدور از تکلّف این دو، فضای جالبی را برای مخاطب فراهم می کند. در نگاه اول می توان دریافت که این کتاب تا حد قابل قبولی توانسته است به مسائل مربوط به زنان خصوصاً حجاب و عفاف بپردازد و به برخی سؤالات و شبهات پاسخ دهد.

۴- کتاب “فرشته ها هم عاشق می شوند”/ رمان
نویسنده: نعیمه اسلاملو
ناشر: تلاوت آرامش

“فرشته‌ها هم عاشق می شوند” رُمانی است که به مقایسه دغدغه‌های زن امروز و زن دیروز می‌پردازد. در این مجموعه ضمن ورود به فضای رُمان و تخیل، بخش‌هایی از کتاب به صورت مستند روایت شده است. مستندسازی این رمان کمک شایانی به واقعی‌تر شدن داستان می‌کند چرا که وقتی مخاطب می‌بیند که داستان صرفاً زاییده تخیلات نویسنده نیست، باور کردن آن برایش راحت‌تر است.
نام شخصیت اصلی این کتاب، فرشته است که در طول داستان به کمال نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و با پاکدامنی و تقوایی که به خرج می‌دهد، عشق پاک و سالم خود را به تصویر می‌کشد. فرشته و دوستانش مانند هر دختر دیگری در ایران امروز زندگی می کنند، دانشگاه می روند، در اجتماع حضور دارند و با مسائل مختلف جامعه دست به گریبان اند. آن ها مثل هر دختر دیگری عاشق می شوند و این رمان شرح پاکدامنی و متانت یک دختر ایرانی است که مسیر کمال را قدم به قدم طی می کند.

۵- کتاب “دختران آفتاب”/ رمان
نویسنده: امیرحسین بانکی پور فرد/ بهزاد دانشگر/ محمدرضا رضایتمند
ناشر: سروش

رمان «دختران آفتاب» که به چاپ دهم رسیده است، به برخی از پرسش های مطرح در حوزه نقش اجتماعی زنان با بیانی روان و داستانی پاسخ می دهد. نویسندگان این رمان می کوشند تا منزلت، شخصیت و جایگاه واقعی زن را به خودش، اطرافیانش و جامعه اش همان گونه که شایسته و بایسته وی است بشناسانند. در این رمان به زیبایی و در سبک و شیوه داستانی به بسیاری از پرسش های مطرح درباره نقش اجتماعی زن و لوازم و پیامدهای آن اشاره شده است.
کتاب «دختران آفتاب» از معدود کتاب هایی است که به قلم چند نویسنده و به صورت مشترک نوشته شده است و از آن جهت که منعکس کننده ذهنیات، درونیات و اعتقادات سه نویسنده مختلف است خواندنی می شود. نویسندگان این اثر و و انتشارات سروش معتقدند کتاب «دختران آفتاب» دارای داستانی است که قابلیت ها و ظرفیت هایش برای مطالعه، اجرای رادیویی و حتی فیلم و سریال بسیار بالاست.

۶- کتاب “پنج شنبه فیروزه ای”
مؤلف: سارا عرفانی
ناشر: کتاب نیستان

رویدادهای داستانی «پنجشنبه فیروزه‌­ای» به شدت امروزی است. اگرچه یک رمان دینی است اما از آنجا که روایت دینی این رمان در ساختارهای عادی و روزمره و قابل دسترسی زندگی امروزین همه ماست می توان گفت در زمره آثار آپارتمانی و لوکس و شبه ­‌روشن فکرانه است و نه آثاری که به تمامی در مسجد و مکان­‌های مذهبی می‌گذرد. شخصیت غزاله در «پنجشنبه فیروزه‌ای» بسیار چشمگیر و جلب توجه کننده است. او دختری دانشجو و دم بخت است و در عین حال باورهای مذهبی عمیقی دارد اما از افعال دخترانه نیز دور نیست. این شخصیت به شدت رئال و واقعی تصویر شده و خواننده احساس نمی‌کند که وصله‌ای نچسب به بدنه رمان است و آن را در بستر جامعه پیدا می‌کند.
در بخشی از رمان می ­خوانیم:
یکی از دختر‌ها به طرفش آمد و گفت: «صبر کن!» جلوتر آمد. به جزوه‌ای که دستش بود اشاره کرد و گفت: «بابا چقدر همه چی رو می‌نویسی! هر چی نگاه کردم دیدم کم مونده سرفه‌های استادم بنویسی.» خندید.
پسر هم خندید. نفس عمیقی کشید و گذاشت بوی گرم و شیرین ادکلن تمام ریه‌ا‌ش را پر کند. گفت: «مگه یادت نیست؟ جلسه اول گفت توی امتحان از حرفای کلاس سؤال می‌ده.»

۷- کتاب “عشق زیر روسری”
مولف: شلینا زهرا جان محمد
مترجم: محسن بدره
ناشر: نشر آرما

«زیر حجاب های زنان مسلمان دل هایی تپنده هست و رؤیاهایی از عشق، پندار هایی آکنده از حکایت های پریان و شاهزاده ها و خوشبختی ای که خواهد آمد …»؛ به قول مترجم حیف است که با این عبارت خود نویسنده شروع نکنیم. «عشق زیر روسری» داستان بخشی از زندگی دختری آسیایی الاصل در لندن است که به روش سنتی و آلمان های شرقی، برای انتخاب همسر درگیر رسوماتی بسیار نزدیک به آنچه که در کشور ما نیز وجود دارد، است.
او در کتاب، خواستگارهای متفاوتی را مطرح می کند؛ کسی که از کتاب بدش می آید؛ در حالی که شلینا چند قفسه کتاب دارد، کسی که زن بی حجاب می خواهد، کسی که دنبال اقامت در اروپا است، کسی که دنبال پرستاری از مادرش می گردد، کسی که دنبال همسری قد بلند است و … ، که این ها همه موجب می شود شلینا بپرسد: «این مرد ها از کجا می آمدند؟ آیا چیز خاصی بود که لازم بود درباره گونه های مذکر بدانم؟ همه معمولی به نظر می رسیدند، ولی زیر پوست شان این چیز های عجیب و غریب پیدا می شد.»
شلینا درباره خواستگاری که از او می خواهد برای یک سال به طور آزمایشی حجابش را کنار بگذارد تا با او در جستجوی دین، زندگی کند و شاید هم دین دار شود، می گوید: «ازدواج مهم بود، ولی قرار بود دینم را کامل کند نه اینکه خرابش کند.»
او حتی سایت های همسریابی را نیز امتحان می کند، اما باز بی فایده است تا اینکه به سفر حج می رود و برای پایان درماندگی خود دعا می کند و به شکیبایی می رسد و در آخر او نیز لباس خود را پیدا می کند. (اشاره به تعبیر قرآنی “هن لباس لکم و انتم لباس لهن” درباره همسران)

۸- کتاب “گیرنده دخترم”
نویسنده: گردآوری، سمیه سادات لوح موسوی
ناشر: سروش

کتاب حاضر مجموعه ۲۱ نامه است که تعدادی از نویسندگان، هنرمندان، اساتید دانشگاه، چهره های مشهور و محبوب، خطاب به دختران خود نگاشته اند. این مجموعه به خوبی نشان می دهد که رسیدن به بیانی صمیمی و بی تکلف با فرزندان، چنانکه به نظر می رسد ساده و آسان نیست.
در این کتاب در ابتدای هر نامه، معرفی مختصری از نگارنده آن آمده است و پس از آن متن نامه آمده است. از جمله شخصیت های نویسنده نامه می توان به: اسماعیل شفیعی سروستانی، سید مهدی شجاعی، مصطفی رحماندوست و محمود حکیمی اشاره کرد.
در پایان یادآور می شویم که تعدادی از کتاب های معرفی شده در این نوشتار، مستقیماً به موضوع حجاب و ملزومات آن اشاره می کند و برخی دیگر مانند رمان “فرشته ها هم عاشق می شوند” به بیان مسائلی که یک دختر مسلمان برای داشتن یک زندگی دینی با آن ها مواجه است، می پردازد.
در یادداشت های بعدی به معرفی کتاب هایی می پردازیم که به بیان فلسفه و چرایی حجاب و شبهات رایج در این زمینه می پردازند. بی شک مطالعه مجموعه ای از کتاب های این چنینی در کنار کتاب های داستان، رمان و خاطره درباره حجاب، می تواند نگاهی همه جانبه به مخاطبی که به تازگی با مقوله حجاب روبرو شده است، بدهد. علاوه بر اینکه مطالعه ی این کتاب ها برای هر بانوی مسلمان و محجبه ای نیز ضرورت دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
++مدل سایه چشم جذاب دخترونه++