سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مامان و نی نی/ تغذیه سالم مادر در ژنتیک فرزندان موثر است


مامان و نی نی/  تغذیه سالم مادر در ژنتیک فرزندان موثر استخراسان/ تغذیه سالم به معنای انتخاب و مصرف به اندازه غذاهای متنوع از گروه های غذایی مختلف برای حفظ تندرستی افراد اهمیت دارد، اما تاثیر رعایت اصول تغذیه مادر بر ژنتیک فرزندان بسیار چشمگیر است و اهتمام خاصی را می طلبد. دکتر فریبا کوهدانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تاثیر تغذیه بر ژنتیک به ایرنا گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد که مواد غذایی در تغییر بیان ژن ها تأثیرگذار است و بیشترین اثرات اپی ژنتیکی رژیم غذایی در دوران جنینی و شیرخوارگی رخ می دهد.
وی اظهار کرد: تغذیه و ژنتیک از سه جنبه بررسی می شود، اولین اثر تغذیه بر ساختار ژنتیکی انسان روی متابولیسم است، دوم این که تغذیه بر ساختار ژنتیکی اثرگذار خواهد بود و سوم این که نوع مواد غذایی مصرفی، بیان ژن ها را تغییر می دهد.
غذا یکی از مهم ترین عوامل محیطی موثر در این زمینه است و در واقع بیشترین میزان ارتباط را با تغییر اپی ژنتیک نشان داده است.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این که بیشترین اثر مواد غذایی بر فرزندان در دوران جنینی و شیرخوارگی اتفاق می افتد، گفت: نوع تغذیه مادر در دوران بارداری و شیردهی نوزاد، تغییر اپی ژنتیک و بیان ژن ها را چندین برابر می کند.
کوهدانی اظهار کرد: رژیم غذایی که فاقد مواد پروتئینی کافی باشد یا انرژی مورد نیاز مادر باردار را تامین نکند، می تواند با تغییر بیان ژن ها ارتباط مستقیم داشته باشد.
وی افزود: نتایج مطالعات نشان داده است که کمبود دریافت ویتامین اسید فولیک (ویتامین های گروه های ب) در بیان ژن ها تغییرات ایجاد می کند و این تغییرات باعث یکسری از بیماری ها و مشکلات در نوزاد می شود و به ویژه مجموعه ای از بیماری ها نیز در دهه های چهارم و پنجم زندگی بروز پیدا می کند، به طوری که خطر ابتلا به بیماری های چاقی و اضافه وزن، دیابت، پرفشاری خون و اختلالات چربی خون در میانسالی بیشتر خواهد شد.
کوهدانی با تاکید بر اهمیت دریافت به اندازه مواد غذایی پروتئینی در دوران جنینی توصیه کرد: لازم است مادران باردار با مصرف حساب شده مواد غذایی سرشار از پروتئین (گوشت، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات ) به ژنتیک جنین کمک کنند. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین توسط مادران در دوران بارداری و شیردهی می تواند زندگی سالم تری را برای فرزندانشان در دوران سالمندی رقم بزند.


منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
مامان بزرگ جیمی نوترون نی نی میشه