جمهوری اسلامی در نابرابرترین نبرد دیپلماسی پیروز شد


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در طولانی‌ترین و نابرابرترین نبرد دیپلماسی، جمهوری اسلامی ایران پیروز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سیدجواد حسینی امروز 11 بهمن‌ماه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: در این نبرد دیپلماسی، ایران یک طرف و گروه 1+5 که 99 درصد قدرت جهان هستند و 85 درصد منابع جهان در دست آنهاست در یک طرف بودند، اما پیروزی با جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه تاکنون نبردی که در آن همه کشورها یک طرف و یک کشور جهان سوم از نظر آنها در یک طرف دیگر باشد، نداشته‌ایم، تصریح کرد: از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در سی و هفتمین سال آن، پیروزی دیپلماسی در جهان بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه این دیپلماسی یک سرفصل جدیدی را در کتاب‌های روابط بین‌الملل باز خواهد کرد، گفت: همایش فصل حضور برای تبیین ابعاد پرسش مهر که در خصوص انرژی هسته‌ای بوده و ابعادی که این پیروزی دیپلماسی در عرصه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند داشته باشد در مدارس برگزار خواهد شد.

حسینی افزود: برگزاری مراسم‌هایی مانند دهه فجر، جشن تکلیف، عاشورا، تاسوعا و ... به لحاظ علم مردم‌شناسی "مناسک‌ گذار" هستند؛ اولین کارکرد مناسک گذار پاسداشت خود واقعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه علل به وجود آمدن یک واقعه علل بقای آن نیز هست، تصریح کرد: ما در دهه فجر علل به وجود آمدن انقلاب را که به عبارتی اهداف انقلاب نیز هستند در مدارس بازگو می‌کنیم تا با تمرکز بر آنها علل بقای انقلاب را تداوم ببخشیم.

84 درصد شعارهای انقلاب فرهنگی بوده است

وی با بیان اینکه استقلال، ‌آزادی و جمهوری اسلامی از مهمترین علل انقلاب ما بوده است، تصریح کرد: طی پژوهش‌هایی که در رابطه با شعارهای انقلاب اسلامی انجام شده، بیش از 84 درصد شعارهای انقلاب فرهنگی بوده است و به همین دلیل جوهره انقلاب بیش از آنکه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی باشد، فرهنگی است و منشاء این موضوع نیز آموزه‌های قرآنی است.

افتتاح بزرگترین موزه آثار اسناد و تاریخ آموزش و پرورش استان

حسینی با بیان اینکه فردا در تمام مدارس استان زنگ انقلاب به صدا درخواهد آمد، اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری بزرگترین موزه آثار اسناد و تاریخ آموزش و پرورش استان را افتتاح خواهیم کرد، افتتاح این موزه جزء آرزوهای مدیران آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی بزرگترین دهکده المپیاد دانش‌آموزی، تصریح کرد: این دهکده بزرگترین دهکده المپیاد در خاورمیانه است و در زمینی به مساحت 50 هکتار کلنگ‌زنی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: اعتبار این پروژه از قبل تامین نشده، اما ما کلنگ‌زنی آن را شروع می‌کنیم و از مکان‌های مختلف سعی می‌کنیم اعتبارات آن را جذب ‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: کلنگ‌زنی دهکده المپیاد در راستای افزایش سرانه فضای ورزشی و یک اقدام سخت‌افزاری برای مشهد 2017 است؛ دهکده المپیاد، مشهد را در منظر برگزاری مسابقات دانش‌آموزی بین‌المللی قرار خواهد داد.

وی افزود: راه‌اندازی خانه انجمن‌های علمی و آموزشی استان از دیگر مواردی است که در دهه فجر انجام خواهیم داد؛ 6 انجمن علمی و آموزشی به 11 انجمن قبلی اضافه خواهند شد.

حسینی با اشاره به اینکه خراسان رضوی تنها استانی است که با رویکرد تربیت دینی و کلید واژه قنات کار می‌کند، تصریح کرد: در این راستا مراکز شاهدپژوهی ایجاد شده است و در سال جاری نیز پنج مرکز دیگر افتتاح خواهد شد.

پرداخت بخشی از پاداش بازنشستگان تا انتهای سال

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص پاداش بازنشستگان، گفت: با توجه به وام‌هایی که در این رابطه گرفته شده است، پرداخت وام‌های بازنشستگان تا حدودی نهایی شده و به زودی بخشی از این مبلغ تا انتهای سال پرداخت خواهد شد، حق‌التدریس سه ماهه ابتدای سال جاری معلمان نیز به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بودجه جدید پیشنهادی آموزش و پرورش، 25 درصد افزایش را شاهد خواهیم بود.

حسینی در خصوص تعاملات آموزش و پروش با نیروی انتظامی، اظهار کرد: ما بیشترین تعاملات را با نیروی انتظامی داریم؛ بیش از 250 هزار دانش‌آموز همیار پلیس و 30 هزار معلم فرهنگ‌یار پلیس داریم همچینن در حال برگزاری طرح گذربان محله در مناطق پرترافیک شهر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در رابطه با مبارزه با موادمخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز همکاری‌های خوبی داشته‌ایم و این تعاملات افزایش پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص دستاوردهای انقلاب، عنوان کرد: پس از انقلاب 11 هزار و 499 پروژه با 5625 کلاس درس احداث شده که از این تعداد 197 کلاس درس صرفا با اعتبارات دولتی و 4025 پروژه با 19 هزار و 428 کلاس درس توسط خیران یا به صورت مشارکتی میان دولت و خیران احداث شده است.

حسینی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های احداثی در دولت تدبیر و امید 592 پروژه بوده است، یادآور شد: اعتبار این پروژه‌ها 835 میلیارد ریال بوده و در اغلب آنها 3383 کلاس درس ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: 47 پروژه جدید در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد؛ در این پروژه‌ها 172 کلاس درس افتتاح خواهدشد، 500 پروژه احداثی در قالب بازسازی و مقاوم‌سازی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت عمل و دولت راست‌گویان است، تصریح کرد: در حال حاضر دولت پروژه‌های نیمه تمام را اجرا می‌کند و تا کنون بیش از 500 پروژه با وجود منابع مالی کم اجرا شده است.

براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این نشست در خصوص فعالیت‌هایی که در دهه فجر انجام خواهد شد، اظهار کرد: بیش از 500 برنامه مختلف به صورت کلی برای تمام ادارات 47 گانه آموزش و پرورش طراحی شده است، اما در هر مدرسه نیز به شکل خودجوش و مردمی با مشارکت اولیاء، دانش‌آموزان و معلمان برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: دو دارالقرآن، دو مدرسه شبانه‌روزی در شهرهای نوخندان و درگز و یک خوابگاه شبانه‌روزی در سر ولایت افتتاح خواهد شد.

منصوریان با بیان اینکه همزمان با ورود امام، در مشهد زنگ انقلاب به صدا درخواهد آمد، تصریح کرد: به صورت نمادین در میدان شهدا گروه سرود 1357 نفره دانش‌آموزی به نشانه سال پیروزی انقلاب سرود "خمینی ای امام" را اجرا می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: مرحله آموزشگاهی جشنواره فرهنگی و هنری در سراسر استان و تمام مدارس برای نشاط‌بخشی و شادمانی بیشتر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در مدارس 105 گانه شاهد، 105 راوی، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را روایت خواهند کرد.

کتابت قرآن در مدارس شاهد انجام می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه طرح کتابت قرآن نیز در مدارس شاهد برگزار خواهد شد، ادامه داد: در یک روز در 105 مدرسه شاهد، قرآن از ابتدا تا انتها کتابت می‌شود و ثواب این ختم قرآن به شهدا و امام راحل تقدیم خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه حدود 209 هزار دانش‌آموز رأی اولی داریم، اظهار کرد: برای این دانش‌آموزان همایش فصل حضور در دهه فجر برگزار خواهد شد؛ در این همایش علاوه بر رأی اولی‌ها دانش‌آموزان تشکل‌ها نیز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسابقات ادبی و هنری تحت عنوان مسابقات چتر انقلاب برگزار خواهیم کرد.

منصوریان افزود: با مشارکت پارلمان اولیاء و انجمن اولیاء و مربیان به فرزندان فرهنگیان و دانش‌آموزانی که نیازهای ویژه به مراکز مشاوره دارند خدمات ویژه‌ای به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق محروم از اولویت‌های نظام و انقلاب است، اظهار کرد: در مدارس عشایری و شبانه‌روزی برنامه‌های ویژه‌ای شامل تقویت کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، ‌اعزام روحانی و .... خواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: دهه فجر در سراسر کشور به دلیل اینکه تلاش‌های ما و خواسته‌های ملت در چنین روزهایی به پیروزی نشسته یک عید و یک جشن شادمانه است.

وی گفت: در دهه فجر به دنبال این هستیم آنچه در دوران 37 ساله انقلاب به دست آوردیم را برای دانش‌آموزان بازگو کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شرط تغییر سیاست دیپلماسی جمهوری اسلامی