فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



معاون وزیر بهداشت:سرانه رفاهی 40درصد کمتر از نیاز علوم پزشکی است


محمدرضا فراهانی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ساری در گفت و گو با خبرنگاران ، سرانه رفاهی هر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی را حدود 16 میلیون ریال اعلام کرد.
وی سرانه کافی برای امور رفاهی هر دانشجو را 25 میلیون ریال اعلام کرد.
هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی حدود 180 هزار دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در حال تحصیل هستند.
فراهانی گفت : در سال جاری مجموع اعتبار فرهنگی و رفاهی وزارت بهداشت حدود دو هزار و 600 میلیارد ریال است در حالی که ما برای تامین نیازهای دانشجویان متناسب با امکاناتی که در اختیار داریم حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال نیاز داریم .
وی افزود: اگرچه درسال جاری برای نخستین بار اعتبار بخش فرهنگی و رفاهی تفکیک شد ، ولی به دلیل کمبود اعتبار رفاهی، تمام بودجه فرهنگی ما در حوزه رفاهی دانشجویان هزینه شده است.
معاون فرهنگی وزیر بهداشت گفت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جریان کمبود اعتبار رفاهی دانشجویان است ، ولی به دلیل محدودیت مالی دولت این مشکل وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده با بهبود وضعیت مالی دولت، اعتبار فرهنگی و رفاهی وزارت بهداشت نیز افزایش یابد.
معاون فرهنگی وزیر بهداشت و درمان با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی برای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت : در شرایط فعلی جامعه و حتی دانشجویان که بخشی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند با کم تحرکی مواجهند و باید با تغییر سبک زندگی ، این قشر را به تحرک وا داشت.
فراهانی افزود : دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که در آینده در زمره کادر سلامت وزارت بهداشت در می آیند، باید خودشان نیز از سلامت جسمی برخوردار باشند و المپیادهای ورزش های همگانی نیز برای این هدف در دانشگاه های علوم پزشکی تعریف شده است.
وی ادامه داد : پیشتر نیز دانشگاههای ما در المپیادهای قهرمانی درگیر کار بودند، ولی در این رقابت ها صرفا جمعیت کمتری از دانشجویان به دلیل امکانات موجود می توانستند به ورزش بپردازند.
معاون وزیر بهداشت گفت : در المپیاد ورزش های همگانی با امکانات محدود نیز امکان حضور جمعیت بیشتری از دانشجویان وجود دارد و ما این رقابت ها را در تقویم ورزشی قراردادیم.
فراهانی افزود : ما از لحاظ سرانه فضای ورزشی در کل دانشگاه ها از حد استاندارد فاصله زیادی داریم و فاصله دانشگاه های علوم پزشکی با وزارت علوم نیز کمی بیشتر است.
وی ادامه داد : دانشگاه های علوم پزشکی در مقایسه با یکدیگر نیز از لحاظ سرانه فضای ورزشی در یک سطح قرار ندارند و باید دولت توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.
در کشور 63 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که بیش از 180 هزار نفر در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.
نخستین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاههای علوم پزشکی کشور از هیجدهم اسفند با شرکت 520 دانشجو از 35 دانشگاه در مجتمع رفاهی ورزشی وزارت بهداشت در خزرآباد ساری آغاز شد و به مدت سه روز ادامه یافت.
دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد در هفت رشته کبدی ، فریزبی ، طناب زنی ، فوتبال رو میزی ، داژبال ، دارت و لیوان چینی با هم رقابت کردند.
مراسم اختتامیه این المپیاد امشب برگزار و از نفرات اول تا سوم هر رشته قدردانی می شود.
6982/1654/ 1596

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید معاون وزیر از دانشگاه علوم پزشکی فسا