ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پشت پرده تعلل و بی‌میلی شیاطین سرخ برای برکناری فن‌خال


به گزارش خبرگزاری تسنیم، احتمال اخراج لوئیز فن‌خال از سرمربیگری تیم فوتبال منچستریونایتد بعد از باخت خانگی شاگردان او در این هفته برابر ساوتهمپتون بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است و با اینکه به نظر می‌رسد دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه نیز مانند قبل بر فرصت دادن به این مرد 64 ساله هلندی جهت ابقا در پست خود پافشاری ندارند، یک عامل می‌تواند او را حداقل تا پایان فصل در اولدترافورد نگه دارد: غرامت نسبتاً سنگین فسخ قرارداد او.

غرامتی که باشگاه منچستریونایتد برای اخراج و فسخ یکطرفه قرارداد فن‌خال باید بپردازد آنقدر سنگین هست که مسئولان اجرایی این باشگاه را مجاب کند یک بار دیگر در تصمیم خود برای برکناری کردن سرمربی پیشین تیم‌های بایرن مونیخ و بارسلونا تجدیدنظر کند.

خانواده گلیزر به عنوان مالک باشگاه و اد وودوارد، مدیراجرایی باشگاه منچستریونایتد اگر بخواهند فن‌خال را برکنار کنند باید 10 میلیون پوند به او غرامت بدهند که سه میلیون آن مربوط به مدت زمان باقیمانده از فصل جاری است و مابقی بابت یک فصل باقی مانده از قراردادش است. فن‌خال سالانه هفت میلیون پوند از منچستریونایتد حقوق می‌گیرد و این در حالی است که او تا پایان ماه ژوئن سال 2017 با شیاطین سرخ قرارداد دارد. علاوه بر غرامت فسخ قرارداد فن‌خال من‌یونایتد باید غرامت اخراج چهار دستیار او را هم بدهد و مجموع این غرامت هزینه‌ سنگینی را به باشگاه تحمیل می‌کند.

از طرف دیگر رضایت دادن مسئولان باشگاه به ادامه همکاری‌شان با فن‌خال تا پایان مدت قرارداد او می‌تواند ضررهای سنگین‌تری را به همراه داشته باشد. منچستریونایتد اکنون در رده پنجم جدول قراردارد و فاصله‌اش با تاتنهام رده چهارمی که در حال حاضر آخرین سهمیه انگلیس در لیگ قهرمانان فصل آینده را در اختیار دارد، 5 امتیاز است. اگر شیاطین سرخ تا پایان فصل نتوانند به مربع قدرت فوتبال جزیره راه پیدا کنند و سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آورند، ضرر مالی دوگانه‌ای را متحمل می‌شوند. ضرر اول از سمت تأمین‌کننده پوشاک ورزشی‌شان، شرکت آدیداس است که سالانه موظف است 75 میلیون پوند به شیاطین سرخ بپردازد البته این رقم به شرطی به من‌یونایتد پرداخت می‌شود که این تیم سهمیه لیگ قهرمانان را دریافت کند و در غیراینصورت 23 میلیون پوند از آن کاسته می‌شود.

ضرر دومی که به شیاطین سرخ تحمیل می‌شود، از دست دادن پاداش حضور در لیگ قهرمانان اروپاست که یوفا آن را به 32 تیم حاضر در مرحله گروهی می‌پردازد و به ازای هر مرحله‌ای که این تیم‌ها صعود کنند بر پاداش آنها افزود می‌شود.

منچستریونایتد در فصل 11-2010 به خاطر حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا 55.47 میلیون یورو، در فصل 13-2012 به خاطر حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 35.36 میلیون یورو، در فصل 14-2013 به خاطر حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمان اروپا 44.78 میلیون یورو درآمد داشت. این در حالی است که من‌یونایتد از بابت از دست دادن فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا متحمل ضرر هنگفتی شد و حتی یک یورو هم از یوفا نگرفت.

برکنار کردن فن‌خال در عین حال که می‌تواند منجر به وارد آمدن یک شوک به بازیکنان من‌‌یونایتد، بازگشت آنها به کورس چهار مدعی لیگ برتر و به تبع آن با پاداش حضور در لیگ قهرمانان اروپا همراه باشد، می‌تواند ضربه مالی سنگینی به این باشگاه بزند، چون اگر تغییر در کادر فنی منجر به بازگشت تیم به مربع قدرت فوتبال جزیره نشود، آن وقت خانواده گلیزر نه تنها پاداش حضوردر لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده‌اند بلکه مجبور به پرداخت غرامت سنگین فسخ قرارداد فن‌خال و دستیاران او شده‌اند. شاید به همین دلیل بوده است که اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه با وجود اعتراض گسترده هواداران و تقاضای آنها مبنی بر اخراج فن‌خال، فعلاً دست نگه داشته و برای برکنار کردن سرمربی هلندی تیم شتابزده عمل نکرده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شیاطین سرخ و فان خال در لس آنجلس