علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سورنا 3، ربات انسان نمای برتر جهان فردا رونمایی می شود


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.24 - 19:35

سورنا 3، ربات انسان نمای برتر جهان فردا رونمایی می شود

ایرنا/ در آیین رونمایی از این دستاورد ملی ، رییس دانشگاه تهران و جمعی از استادان و مسوولان دانشگاه های کشور و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری حضور خواهند داشت.
پروژه ربات انسان نمای سورنا 3 یا نسل سوم ربات انسان نمای ایرانی از حدود سه سال قبل آغاز شده و اکنون این ربات با همکاری متخصصان دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس و شیراز و ..ساخته شده است .
سرعت سورنا 3 تقریبا 10 برابر نسل دوم این ربات است و قابلیت های مختلفی همچون عبور از موانع، کنترل آنلاین، حرکت روی پله و سطوح شیب دار، دور زدن درجا، حرکت به عقب و تعامل با انسان را داراست.
به گفته مدیر طرح ملی ربات انسان نما' سورنا 3' ،تست های مربوط به کارکرد و قابلیت های این ربات با موفقیت سپری شده است.
گفتنی است، ربات سورنا 2 در سال 2010 رونمایی شد که این ربات با 145 سانتیمتر قد و 45 کیلوگرم وزن دارای 22 درجه آزادی بود،این ربات قادر به حرکت در سطوح شیب دار یا بالا و پایین رفتن از پله نبود، بازگشت به عقب نداشت و سرعت آن حدود 12 صدم کیلومتر بر ساعت بود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
ربات انسان نمای ملی سورنا ۳