سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آخرین جزئیات پرونده حادثه مِنا و حمله به سفارت عربستان از زبان دادستان کل کشور


به‌گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی کوثر با حضور در جمع خبرنگاران به موضوع نامه روز گذشته رئیس جمهور به رئیس قوه قضاییه در خصوص پیگیری موضوع حمله به سفارت و کنسولگری عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: دادستانی تهران پس از وقوع این حادثه به سرعت وارد عمل شد و پرونده افراد دستگیر شده را مورد بررسی قرار داد.

دادستان کل کشور ادامه داد: در حال حاضر تحقیقات از دستگیر شدگان ادامه دارد و از سوی دیگر نیز دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حال بررسی ابعاد مختلف این ماجرا هستند که پس از تکمیل اقدامات، نتایج بررسی‌های انجام گرفته به اطلاع عموم خواهد رسید. 

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره مشکوک بودن حمله اخیر به سفارت عربستان نیز گفت: پیرامون این حادثه سؤالات متعددی مطرح شده که باید به آنها پاسخ داد و ما معتقدیم بررسی این اتفاق علاوه بر ابعاد پلیسی و قضایی دارای ابعاد امنیتی است و باید تحقیقات کاملی را در این خصوص انجام داد.

رئیسی با اشاره به جنایت‌های اخیر آل سعود در اعدام شیخ نمر و همچنین حمله به مردم مظلوم یمن افزود: اقدام جنایتکارانه سعودی‌ها در یمن برای هر انسان آزاده‌ای غیر قابل تحمل است و خصوصاً اعدام شیخ نمر که تنها به جرم انتقاد و حق‌گویی به شهادت رسید، پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: جای شگفتی و تأسف است که سازمان‌ ملل و شورای امنیت در برابر این جنایت و جنایات دیگری که دولت سعودی در حمله به کشور مظلوم یمن انجام داد، هیچ واکنش و اعتراضی را نشان نمی‌دهند.

دادستان کل کشور در خصوص جزئیات دستگیری سوشا مکانی دروازه‌بان تیم پرسپولیس، هرگونه اطلاع‌رسانی بیشتر در این خصوص را بر عهده سخنگوی قوه قضاییه گذاشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سؤالی درباره جدیدترین اخبار از بازگرداندن بدهی‌های بابک زنجانی و مهلت یک هفته‌ای باقیمانده برای پرداخت این مطالبات که پیش از این عنوان شده، تصریح کرد: تاکنون تمام ادعاهای بابک زنجانی مبنی بر داشتن پول در خارج از کشور به غیر از آنچه شناسایی شده، بی پایه و اساس بوده ولی قطعاً بازگرداندن مطالبات دولت از سوی این متهم در صدور حکم وی تأثیرگذار است اما تا امروز هیچ‌گونه پول یا اموال جدیدی به دستگاه قضایی از سوی متهم معرفی نشده است.

وی در خصوص آخرین پیگیری‌های پرونده حادثه تلخ مِنا نیز خاطرنشان کرد: قوه قضاییه جلسات متعددی را با بعثه رهبری، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مسئول برگزار کرده ولی با توجه به حیطه وظایف مشخص شده، وزارت امور خارجه خط مقدم پیگیری‌های قضایی درباره این ماجراست.

رئیسی  متذکر شد: پیگیری تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حادثه مِنا یکی از مطالبات ماست که وزارت امور خارجه مسئول پیگیری آن است ولی آنچه این وزارتخانه قول اکید پیگیری آن را داده، دریافت خسارت‌های وارده به خانواده حادثه‌دیدگان این فاجعه است که باید از سوی عربستان پرداخت شود و قطعاً پرداخت دیه به آسیب‌دیدگان این ماجرا کف خواسته‌های ماست.

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره پرونده‌های تشکیل شده در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز، خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق، قانونمداری و توجه به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از نکات مورد توجه است و باید تمامی نامزدهای انتخاباتی و دستگاه‌های مسئول به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیسی  با بیان اینکه هر رأی در انتخابات یک رأی به نظام است، گفت: تاکنون به جز چند پرونده که در دادستانی تهران تشکیل شده است، هیچ‌گونه تخلف دیگری به دستگاه قضایی گزارش نشده است.

وی در پایان با تقدیر تلاش‌ها و اقدامات پلیس پیشگیری به نقش پررنگ پلیس در ارتقای امنیت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیل و تسریع در همکاری‌های الکترونیکی در خدمات نیروی انتظامی و قضایی باعث ارتقای امنیت در جامعه می‌شود و تعامل بیش از پیش قوه قضاییه و پلیس باعث شده تا فضا برای مجرمان ناامن‌تر شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جزئیات حمله تروریستی القائده به سفارت ایران در لبنان