سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناسایی 400 کانون گرد و غبار در کشور


رئیس سازمان محیط زیست گفت: در اجلاس محیط زیست که قرار است حدود 12 روز دیگر در کنیا برگزار شود موضوع گرد و غبار را طرح خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که در سطح بین المللی این موضوع را پیگیری کنیم. درسطح داخلی نیز 400 کانون گرد و غبار شناسایی شده و طرح هایی برای کاهش گرد و غبار در دست اجراست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، معصومه ابتکار در نشست روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در سمینار برجام و اقتصاد مقاومتی ( فرصت ها و ظرفیت ها) که در محل وزارت خارجه در حال برگزاری است با اشاره به نام گذاری جهانی سال 2015 به عنوان سال «محیط زیست» گفت: در این سال توافق پاریس مهمترین اتفاقی بود که رخ داد و جمهوری اسلامی ایران نیز این توافق را امضاء کرد. لازم است طی سال‌های آینده 12 درصد از تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم و این بدان معنی نیست که تولیدات صنعتی خود را کاهش دهیم؛ اما لازم است در تولید انرژی های نو و ایجاد صنایعی که در کاهش گازهای گلخانه ای تاثیر می گذارد سرمایه گذاری نمائیم.

وی با اشاره به تلاش دولت یازدهم افزود: در زمینه محیط زیست، دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که دولت ایشان، دولت محیط زیست است و در این دولت اقدامات مناسبی از جمله احیای تالاب‌ها، حذف تولید بنزین پتروشیمی و جایگزین کردن بنزین یورو 4 ، برگزاری نمایشگاه محیط زیست، فعال کردن صندوق های محیط زیست، برگزاری جشنواره فیلم سبز و تبادل تکنولوژی سبز با دیگر کشورها و تلاش برای کاهش آلودگی 8 کلان شهر انجام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب برنامه اقتصاد کم کربن در دولت گفت: دولت به جد به دنبال کاهش گازهای گلخانه ای است. در زمینه مبارزه با گرد و غبار با کشورهای همسایه در حال مذاکره هستیم تا اقدامات مشترک صورت گیرد. در اجلاس محیط زیست که قرار است حدود 12 روز دیگر در کنیا برگزار شود موضوع گرد و غبار را طرح خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که در سطح بین المللی این موضوع را پیگیری کنیم. درسطح داخلی نیز 400 کانون گرد و غبار شناسایی شده و طرح هایی برای کاهش گرد و غبار در دست اجراست.

معصومه ابتکار در پایان گفت: موضوع محیط زیست یک موضوع ملی است و لازم است در تمام بخش های دولت بر روی این موضوع کار شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کانون گرد و غبار در دل شهر خرم آیاد