ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مرگ کاپیتان در زمین فوتبال!


باشگاه خبرنگاران/ تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ امروز 8 دی ماه رخ داده است، می پردازد.
کاپیتان اودانل، با مرگ تعویض شد. در تقویم امروز فوتبال، اتفاقات فوتبالی که در تاریخ 8 دی (۲۹ دسامبر) رخ داده است را مرور می کنیم.
۲۹ دسامبر ۲۰۰۷، فیل اودانل، کاپیتان تیم فوتبال مادرول اسکاتلند، در زمین مسابقه جان باخت.
در آخرین دیدار تیم مادرول در سال ۲۰۰۷، در لیگ اسکاتلند در حالی که تابلوی تعویض برای این تیم بالا رفته بود تا کاپیتان اودانل از زمین مسابقه خارج شود ، ناگهان او بر روی زمین افتاد. پزشکان به سرعت وارد زمین شدند اما تلاش آنها کارساز نبود و به بیمارستان انتقال یافت. تلاش ها در بیمارستان هم نتیجه ای نداشت و تیم مادرول کاپیتان خود را برای همیشه از دست داد. علت مرگ وی ایست قلبی بود.
اودانل متولد سال ۱۹۷۲ بود و از سال ۱۹۹۱ فوتبال خود را از تیم مادرول آغاز کرد . او در سال ۱۹۹۴ این تیم را ترک کرد و یه سلتیک رفت. اما دوباره در سال ۲۰۰۴ به مادرول بازگشت و کاپیتان این تیم شد. اودانل یک بازی ملی هم برای تیم ملی اسکاتلند انجام داده بود.
۸ دی ۹۳، علی کریمی باز هم از تیم ملی قهر کرد اما این بار به عنوان مربی. او که به تازگی به عنوان دستیار کی روش انتخاب شده بود ، پیش از سفر تیم ملی به استرالیا و شرکت در مسابقات جام ملت های آسیا، ناگهان اردوی تیم ملی را ترک کرد و باعث تعجب همه شد. هیچکس حتی بازیکنان علت قهر کریمی را نمیدانست فقط خود او در پیغامی اعلام کرد: اگر نمیتوانی خدمت کنی، برو تا خیانت نکنی.
۸ دی ۷۴، دربی شماره ۴۱ تهران برگزار شد که بر خلاف دربی قبلی، کم حاشیه بود و بدون اینکه توپی وارد دروازه ها شود، پایان یافت.
۲۹ دسامبر ۲۰۰۱، ژابی آلونسو اولین مسابقه بین المللی خود را انجام داد اما نه برای تیم ملی اسپانیا. او که آن زمان ۲۰ ساله بود و برای تیم سوسیه داد بازی میکرد، به دلیل اینکه اهل ایالت باسک بود، می توانست برای تیم ملی باسک نیز بازی کند. به همین دلیل او برای دیدار دوستانه تیم های ملی باسک و غنا به تیم ملی دعوت شد و از نیمه دوم نیز به میدان رفت. باسک آن مسابقه را سه بر دو پیروز شد. البته آلونسو از سال ۲۰۰۳، فقط برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد.
۲۹ دسامبر ۲۰۰۹، فرناندو تورس پنجاهمین گل خود را برای لیورپول به ثمر رساند و از لحاظ مدت زمان رسیدن به این تعداد گل در این باشگاه رکورددار شد.
تورس در سال ۲۰۰۷ از اتلتیکو به لیورپول آمد و در فصل اول خود در این تیم ۲۴ گل به ثمر رساند. در فصل دوم ۱۴ گل زد و در فصل سوم و در حالی که ۷۲ مسابقه برای لیورپول انجام داده بود ، گل پنجاهم خود را به ثمر رساند و رکورددار شد. رکورد قبلی باشگاه دست سم ریبولد بود که در ۸۰ مسابقه توانسته بود به ۵۰ گل برسد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مرگ بازیکنان فوتبال در زمین فوتبال (خیلی غم انگیز)