آموزش نیروهای ویژه اوکراینی برای باز پس‌گیری کریمه


وزیر کشور اوکراین همزمان با تلاش رئیس‌جمهوری این کشور برای تقویت ارتش در مرزها اعلام کرد، کی‌یف برای باز پس‌گیری کریمه در حال آموزش یک یگان ویژه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، در مقابل مقامات در کریمه هشدار داده‌اند، این "تجاوز غیرقانونی" در صورت وقوع قطعا دفع می‌شود.

آرسن آواکف، وزیر کشور اوکراین در این باره گفت: ما هیچ چیز نداریم. ما به یک ارتش جدید، به یک گارد ملی و نیروی پلیس جدید نیاز داریم و این‌ها مسائلی است که دولت اوکراین اکنون روی آن کار می‌کند. ما باید تمام این نهادها را بازیابی کنیم و بعد کریمه از آن ما خواهد بود و من هیچ شکی در این خصوص ندارم.

آواکف ادامه داد: ما در حال آموزش افرادی هستیم تا به فعالان تاتار در اوکراین کمک کنند. ما روی پروژه‌ای کار می‌کنیم که ما را برای باز پس‌گیری کریمه آماده می‌کند.

روز جمعه پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح را موظف به تهیه پیش‌نویس درباره استقرار نیرو در مرز بین اوکراین و کریمه کرد. پوروشنکو ادعا کرد، هدف اصلی این برنامه مقابله با رشد ظرفیت‌های نظامی روسیه در کریمه است. در همین حال در کریمه تهدیدات کی‌یف انتقادات و هشدارهای شدیدی را برانگیخته است.

سرگئی منیایلو، فرمانده سواستوپل در واکنش به اظهارات آواکف گفت: «آواکف سعی دارد که تهدیدی را علیه ما مطرح کند اما هیچکس در کریمه، نه ساکنان و نه نیروهای مسلح، به یک دلیل ساده از این ادعاها نمی‌هراسند و آن اینکه نیرویی قدرتمند، مجهز به تمامی انواع تجهیزات مدرن نظامی در کریمه مستقر است.» وی هشدار داد، برای نیروهای اوکراینی بهتر است تا درباره چگونگی فرار خود از نبرد با کریمه در صورت مواجهه با ارتش روسیه فکر کنند.

به گفته دادستان کل کریمه، بیانیه آواکف «نقض قانون اساسی روسیه» است و مقامات اوکراینی «بهتر است به امور کشور خود» بپردازند و به شهروندان روسی کاری نداشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آموزش رزمی نیروهای اوکراینی | هلمت کم