ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



خوردبین: صحبت وزیر بدون بررسی نیست، لابد یک چیزی می‌داند/ انگار داوران با پرسپولیس لج‌بازی می‌کنند


به گزارش خبرگزاری فارس،  محمود خوردبین در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس، گفت:  با این شرایط خودم باید داوری کنم. عذرخواهی و محرومیت داوران دردی از ما دوا نمی‌کند و نگرانم این حرف‌ها باعث بدتر شدن اوضاع شود. ما دنبال عذرخواهی داوران یا محرومیت آنها نیستیم. ما دنبال عدالت هستیم. می‌خواهیم در شرایط برابری با حریفان روبرو شویم اما سال‌ها است از این مساله محروم شده‌ایم. اینکه با حذف امتیازات ما باعث می‌شوند قهرمان نشویم، سهمیه آسیایی نگیریم و در جایگاهی پائین‌تر از آنچه حق ما است قرار بگیریم به یک عادت بدل شده است و پرسپولیس بارها هم در جام حذفی با این اشتباهات از دور مسابقات کنار رفته یا در فینال ناکام مانده است.

وی ادامه داد: اگر حالا که معلوم شده در حق ما اجحاف شده است می‌آیند و مسابقه را تکرار می‌کنند، آن وقت عذرخواهی فایده‌ای خواهد داشت ولی چنین نمی‌کنند و در این شرایط محرومیت جهانبازی دردی از ما دوا نمی‌کند. اتفاقا ما را نگران می‌کند! چون ممکن است احساس منفی ناشی از این اتفاق در آینده روی کار او و دیگر داوران تاثیر بگذارد و به این ترتیب باز هم به اشتباه علیه ما سوت بزنند. گاهی احساس می‌کنم، همه این اتفاقات یک جور لج‌بازی داوران است وگرنه چگونه است که هر کدام اشتباه می‌کنند به ضرر ما است. شاید سالی یکبار یک داوری پیدا شود به سود ما اشتباه کند که معلوم نیست روی نتیجه هم تاثیر بگذارد یا نه؟ در همین بازی از بیرون زمین معلوم بود، توپ به سینه خورد. اصلا صدای برخورد توپ به سینه کافی بود تا چشم بسته هم معلوم باشد چه اتفاقی افتاده است. به کمک داور می‌گویم، پاسخ می‌دهد انشاءالله اشتباه نکردم. رفتم فیلم بازی را دیدم و دوباره گفتم، همان حرف را تکرار کرد. اصلا گیر داده بود بازیکن اخراج شود و مهمترین بازیکن حاضر در زمین هم قرعه‌اش در آمده بود.

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره ارزیابی خود از شرایط تیم در رقابت‌های لیگ و شانس قهرمانی خاطرنشان کرد: ارزیابی نتایج ما بستگی به ارزیابی کار داوران دارد. واقعا نمی‌توان پیش بینی کرد آنها چه می‌کنند اما اگر مشکلات دور از ذهن را در نظر نگیریم و این مشکلات اجازه بدهند، در اینکه به سمت قهرمانی لیگ خیز بر خواهیم داشت شکی نداریم. ما با تمام حریفان سخت خودمان روبرو شده‌ایم و در زمین فوتبال نشان دادیم سرتر از همه آنها هستیم. در همین بازی چه کسی فکر می‌کرد حتی بعد از 10 نفره شدن باز شانس ما برای پیروزی در 90 دقیقه بیشتر باشد. حتی بعد از بلایی که کمک داور بر سر ما آورد، با اینکه در خانه ذوب آهن بازی می‌کردیم بچه‌ها آنها را تحت تاثیر خود قرار داده بودند.

به محمود خوردبین می‌گوییم آیا در چنین شرایطی بازیکنان نباید بهتر از فرصت‌هایی که دارند استفاده کنند که تصریح می‌کند: به طور قطع آنها تمام تلاش خودشان را می‌کنند ولی یکسری مسائل روی کارشان تاثیر می‌گذارد. وقتی چنین اشتباه داوری روی می‌دهد، تمرکز بازیکن بر هم می‌ریزد. برای او شرایط عصبی پیش می‌آید. از سوی دیگر یک نفر کمتر اثر خود را در حملات روی دروازه حریف نشان می‌دهد و یکسری موقعیت‌ها بوجود نمی‌آیند. بازیکن بیشتر می‌دود و این مساله هم روی دقت او تاثیر می‌گذارد.

سرپرست کهنه کار سرخپوشان ادامه می‌دهد: باز هم تاکید می‌کنم محرومیت داوران دردی از ما دوا نمی‌کند، بیشتر آنها را با پرسپولیس درگیر می‌کند و باز هم باعث گرفتاری ما می‌شود. بعد آنها هم باید محروم شوند و با این شرایط تا چند وقت دیگر من باید داور بشوم. بهتر است یک فکر اساسی صورت بگیرد. بالاخره این مشکل یک راه حلی دارد. اگر هم پای مسائل دیگری در میان است باید یک بار برای همیشه ریشه کن شود.

از خوردبین می‌پرسیم بار قبل هم که اعتراض‌های پرسپولیس زیاد شد، گفتند یک گروه ویژه در حال کار روی بررسی سلامت و فساد در جامعه داوری است، سر آخر اتفاقی نیفتاد، فکر نمی‌کنید اینبار نیز همه چیز فراموش شود که پاسخ می‌دهد: من هم خیلی خوشبین نیستم اتفاق خاصی روی دهد. برای حل این مشکل یکسری دستگاه‌های خاص با امکانات خاص باید چند سال تلاش کنند و فقط مسائل داوری نیست و نباید همه چیز را متوجه آنها کرد. این بار دیگر یک مربی یا مدیر باشگاه صحبت از سهوی نبودن اشتباهات داوری نکرده است. شخص آقای وزیر گفته‌اند اشتباهات سهوی نیست و باید پیگیری شود. من در تمام مصاحبه‌هایم از وزیر خواهش کردم که ورود کنند و یک وزیر چنین حرفی را بدون حساب و بررسی نمی‌زند. امیدوارم حداقل اینبار همه چیز جدی و تا آخر دنبال شود. ما هیچگاه نمی‌گوییم داوری به سود ما عمل کند. فقط می‌خواهیم آنچه اتفاق می‌افتد را سوت بزند. به هیچ چیز دیگری نیاز نداریم  در این صورت هیچکس نمی‌تواند ما را ببرد.

انتهای پیام/ی


ویدیو مرتبط :
تمرین بعد از ظهر پرسپولیس در کیش و صحبت های خوردبین