سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هر کس با دانشگاه آزاد مخالفت کرد شکست خورد/ آقای روحانی به راحتی تحریم را شکست


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد در هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد، با بیان اینکه مطالب گفته شده درباره این دانشگاه تنها گوشه‌ای از جریان علمی است که از ۳۵ سال گذشته در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد مانند یک پدیده نادر اتفاقی بود که در کشور ایجاد شد و با گذشت ۳۵ سال هنوز در حال رشد است و رشد آن نیز به صورت تصاعدی سرعت گرفته است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بنده قصد دارم در این مسئله به صورت بنیادی و با طبع طلبگی ایدئولوژیک بحث را پیش ببرم، تأکید کرد: پدیده‌هایی که با اخلاص آغاز می‌شود و هدفش مقدس است، خداوند تضمین کرده که آن را جلو ببرد، اما اگر پدیده‌هایی با اغراض مادی و غلط همراه باشد، حالت بسیار بدی برای آنها ایجاد خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیات و روایات و تشبیه باطل به کف روی آب، اظهار داشت: چیزهایی که به نفع مردم باشد حق است، من در تاریخ دانشگاه آزاد این جریان را در طول ۳۵ سال گذشته دیده‌ام و زمانی که این دانشگاه تأسیس شد، مذاکره ابتدایی آن بین بنده و آقای جاسبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ما تقاضاهای فراوان مردم را برای تحصیل می‌دیدم و از این رو حالت وحشتناکی این حجم از مطالبه مردم برای تحصیلات و کمبود فوق‌العاده که در زمان جنگ هم قرار داشتیم، برای ما ایجاد کرده بود، چرا که در چشم‌انداز جنگ می گفتند اگر بیست سال هم طول بکشد ما هستیم و لذا معلوم نبود بودجه جدیدی داشته باشیم.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: در کشوری که تازه انقلاب کرده بود، حداکثر کار این بود که ارز را بفروشیم و برای مردم کوپن تهیه کنیم، لذا بحث دانشگاه آزاد بین من و آقای جاسبی به یک تفکر تبدیل شد و دیدیم حالا که نمی‌شود دانشگاه دولتی آورد، قرار شد از امکانات موجود استفاده کنیم. ما از مساجد و حسینیه‌ها برای فضای تدریس که از افراد باسواد هم برای تدریس استفاده کردیم و مردم هم حاضر بودند برای فرزندان خود هزینه کنند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برخی انقلابی‌های دو آتشه کار غیردولتی را تحمل نمی‌کردند و می‌خواستند همه چیز دولتی باشد، من خدمت امام رفتم و از نیازها و بودجه‌ها به ایشان گزارشی دادم، اما امام خیلی از ما هوشیارتر و آینده‌بین‌تر بود و حرف‌های من تمام نشده بود، امام فوراً این مسئله را قبول کردند. من به ایشان گفتم برخی‌ها اجازه نمی‌دهند، که امام گفت آن مسئله با من، گفتم پول برای شروع کار نداریم، که ایشان گفتند من یک میلیون تومان برای شروع می‌دهم.

وی با بیان اینکه من در آن زمان در نماز جمعه توضیحاتی درباره این مسئله به مردم دادم، تأکید کرد: سرّ وضع کنونی که گوشه‌ای از پیشرفت‌ها را آقای میرزاده مطرح کرد این است که این دانشگاه برای مؤسسین آن هیچ نفعی نداشته و فقط به دنبال خدمت به مردم بوده است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ترکیب هیأت مؤسس دانشگاه آزاد یادآور شد: بنده، آقای جاسبی، آیت‌الله خامنه‌ای، میرحسین موسوی، موسوی اردبیلی و آقای حاج احمد آقا که خیلی از مشکلات ما را حل کرد، نه تنها هیچ سهمی در دانشگاه نداشته‌ایم، بلکه فقط این دانشگاه را برای نیاز مردم به تحصیل تأسیس کردیم.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد تأکید کرد: واقعاً گروه مؤسس دانشگاه یک ریال از دانشگاه آزاد استفاده شخصی نکردند و در همان ابتدای کار، آقایان کار را به گردن من انداختند تا پیش برویم، در آن روزهای غربت دانشگاه آزاد، ما اقدام کردیم و دانشگاه آزاد تأسیس شد و ما افرادی که از اول کار آمدند، آن زمان افتخار نبود بلکه انگ بود.

وی ادامه داد: در دوران احمدی‌نژاد هم کسانی که برای دانشگاه آزاد کار می‌کردند انگ خوردند و هنوز هم از شورای عالی انقلاب فرهنگی کسانی هستند که این کار را می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری این نکته که برخی از افراد مؤثر در دانشگاه آزاد از جمله آقای جاسبی در سال‌های اول حقوق نمی‌گرفتند، یادآور شد: بعدها آقای جاسبی مبلغ کمی را گرفت، اما دانشگاه آزاد در واقع یک موجود مقدس بزرگی در سراسر کشور گشوده شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه هر کس خواست با دانشگاه آزاد مخالفت کند، شکست خورد، تصریح کرد: آخرین مورد آن هم همین دولت قبلی بود، اولین بمب در اساسنامه ما بود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که اساسنامه را بی‌خاصیت کنند که ما به دادگاه شکایت کردیم و دادگاه آن را متوقف کرد، ولی مدیریت قضایی، حکم دادگاه را متوقف کرد، بالاخره اساسنامه را تغییر دادند و هیأت مؤسس بی‌اختیار است و فقط نظارت در دست ماست؛ اما آنها فکر می‌کردند می‌توانند هیأت امنا را از ما بگیرند، اما نتوانستند.

وی با اشاره به آنچه مزاحمت ارزیابی کرد، گفت: همین الان یکی از معاونین وزیر علوم می‌گوید اسنادی که دانشگاه آزاد می‌دهد اعتبار ندارد در حالی که شب گذشته در مرکز کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، آمایشی صورت گرفته بود و دانشگاه آزاد ۵۰ درصد آموزش عالی را برعهده دارد و این در صورتی است که ما یک ریال هم از دولت نمی‌گیریم اما کارهایی با این وسعت انجام میشود و درعین حال، مالیاتی که کارمندان و کارکنان دانشگاه آزاد می‌دهند، یک رقم عظیمی است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد برای کشور شغل و آبادی ایجاد کرده است، تصریح کرد: این کارها از اراده یک عده افراد خارج است و اراده خداوند پشت آن قرار دارد و مطمئن هستم کسانی که با این نیت کار خیری را آغاز کردند، این برایشان می‌ماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  یادآور شد: طبق برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیمی از مسئولیت‌های مربوط به آموزش کشور را باید دانشگاه آزاد تقبل کند و ما قطعاً می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بنده می‌خواهم خبر جدیدی به شما بدهم، به بخشنامه جدید کشور انگلستان اشاره کرد و گفت: نخست‌وزیر انگلستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا، اخیراً بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها و وزیر علوم این کشور داده است که دانشگاه‌ها باید به سراغ مناطق محروم بروند و حتی طبق آمار هم گفته، تنها ۴ درصد از سیاه‌پوستان در دانشگاه درس می‌خوانند.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: کی دست فقرا و روستایی‌های ما به دانشگاه دولتی می‌رسید، ما دانشگاه را به نزدیک خانه‌هایشان بردیم، حتی ما در برخی مناطق از سوی برخی نمایندگان و استاندار و فرماندار تحت فشار قرار گرفتیم که به آقای جاسبی می‌گفتند ما دانشگاه می‌خواهیم، لذا ما هیچ کجا نرفتیم و هر جایی که بوده، مردم آمدند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی پرونده داریم که از ما مطالبه تأسیس دانشگاه آزاد را دارند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با ذکر خاطره‌ای از دوران کودکی خود ادامه داد: در روستای ما در زمان کودکی کارگری داشتیم که من با فرزند او هم‌بازی بودم، بعدها متوجه شدم او خودش یک دانشگاه در روستا ساخته که در آن زمان ۳۰۰ میلیون هزینه داشت، البته آنجا دیگر شهر شده است، وقتی من برای عیادت مهدی به بیمارستان رفتم، او را دیدم که دچار سرطان شده و دلم برای او سوخت.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا ما باید دانشگاه را در یک شهر تعطیل کنیم، یادآور شد: بحث تحصیلات بسیار مهم است، طوری که نخست‌وزیر انگلستان می‌گوید القاعده و گروه های تروریستی مشابه آن، از همین بچه‌های بیسواد درمی‌آید.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما در حال حاضر ۶ میلیون فارغ‌التحصیل و نزدیک به ۲ میلیون دانشجو داریم، افزود: نکته جالب اینجاست که ما از خارج از کشور نیز تقاضا داریم و مدیران اسلواکی در دیدار اخیرشان از من خواهش کردند یک واحد دانشگاهی در اسلواکی تأسیس کنیم و در کشور اوگاندا نیز که دندانپزشکی آن مشکل دارد، از ما خواستند آنجا واحد دندانپزشکی تأسیس کنیم.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها راه جدیدی باز شد، ادامه داد: ما در حال حاضر مجموعه عظیمی از تحصیلکردگان را در مقاطع مختلف داریم و اگر کسی محاسبه می‌کرد این ۶ میلیون فارغ التحصیل اگر فقط ۱۰ درصدشان به خارج می‌رفتند مشخص می‌شد چه هزینه و چه ارزی از کشور خارج می‌شود.

وی درباره اشتغال برای تحصیلکردگان گفت: وقتی ما تحریم باشیم، عده‌ای متخصص نیز بیکار می‌شوند و تقصیر خودمان است که تحریم را برای خود خریدیم. وقتی تصمیم گرفتیم تحریم را بشکنیم، آقای روحانی و دولتش به این راحتی تحریم را شکستند و اکنون همه پذیرفته‌اند ایران می‌تواند در منطقه لنگر ثبات باشد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مسئله وقف دانشگاه آزاد یادآور شد: نگذاشتند که دانشگاه آزاد وقف باشد، اما این دانشگاه از وقف هم وقف‌تر است و در واقع، وقف دانش تعلیم شده است.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه ظرفیت دانشگاه آزاد باید در خدمت همه باشد اما من نمی‌دانم چرا برخی نسبت به این مسئله حسادت می‌کنند، تصریح کرد: اگر دولت می‌تواند همه این کارها را انجام دهد، ما از خدا می‌خواهیم اما نمی‌تواند، صدا و سیما هم که هر چه نقاط منفی است پیدا می‌کند و آن را می‌گوید، اما خود مردم بدانند، کار جور دیگری درمی‌آید.

وی در پایان گفت: من به آقای میرزاده پیشنهاد داده‌م که صفحه‌ای در فیس‌بوک راه‌اندازی کند و این مسائل مربوط به دانشگاه آزاد را آنجا بگوید.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/NFFU5I


ویدیو مرتبط :
شکست تحریم نزدیکه ...