سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی با بخش خصوصی در حوزه بندری


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امشب در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و تقدیر از فعالان حوزه دریایی و بندری کشور اظهار داشت: به دلیل ضرورت توسعه عملیات دریایی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و در راستای تنظیم برنامه ششم توسعه سواحل به عنوان سیاست کلی مطرح شد و در جنوب کشور از خلیج فارس تا دریای عمان در دستور کار قرار گرفت.

وی از تأسیس و راه‌اندازی دبیرستان دریایی کشور در بندرعباس قدردانی کرد و گفت: این عمل  در راستای ارتقای فرهنگ دریایی کشور و کاربردی کردن آموزش متوسطه در کشور مفید بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همه دستگاه‌های کشور باید برای اجرای سیاسیت‌های کلی اهداف نظام و تحقق برنامه پنجم در توسعه دریامحور همکاری کنند و برای اجرای این کار هیچ راهی نداریم مگر حضور بخش خصوصی.

سعیدنژاد ادامه داد: آمادگی داریم به دلیل اختیارات قانون‌گذار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نزد بانک‌ها را تضمین کنیم.

وی اظهار داشت: در پیش‌نویس طرح برنامه ششم  پیش‌‌بینی شده بنادر کوچک واگذار شوند؛ باید مدیریت یکپارچه با حمایت و پشتیبانی در این عرصه داشته باشیم و این بدون توسعه همه جانبه بنادر کشور امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: براساس مصوبه صندوق توسعه ملی این امکان فراهم شده است که در سواحل مکران و چابهار فعالیت‌های توسعه‌ای گسترش یابد؛ در این زمینه کار تضامین انجام شده است و امیدواریم این سواحل آباد شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2400 میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی در حوزه بندری منعقد کردیم، گفت: امسال 3700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سواحل شمالی و جنوبی کشور منعقد شد و بخش خصوصی از محل آورده خود و تسهیلات بانکی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7VBRQR


ویدیو مرتبط :
قرارداد 21 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی