معرفی «بنز» 64 ساله سریال های تاریخی؛ از شهرزاد تا معمای شاه


معرفی «بنز» 64 ساله سریال های تاریخی؛ از شهرزاد تا معمای شاهعصر ایران/ در سریال های تاریخی که این روز ها از صداو سیما و یا شبکه های خانگی پخش می شود مرسدس بنز 64 ساله ای حضور دارد که به گفته مالک آن یکی از نمونه های سالم این مدل در کشور است.
این بنز 170 مشکی با مدل 1952 یکی از مدل های سالم این خودرو در کشور است که در سریال های معمای شاه (خودروی دکتر وزیری) ، سریال شهرزاد و دندون طلا ایفای نقش کرده است.
مالک این خودرو در گفت و گو با عصر ایران این خودرو را یکی از نمونه های بسیار سالم در ایران ذکر کرده و می گوید که تمامی قطعات این خودرو اصلی بوده و هیچگونه قطعات غیر فابریک برای بازسازی آن استفاده نشده است.

مرسدس بنز ۱۷۰ اس که در سال ۱۹۴۹ معرفی شد نسخه ۴ سیلندر مسافرتی این خودرو محسوب می شد که با تجهیزاتی بیشتر و اتاقی لوکس تر روانه بازار شده بود. درواقع مدل ۱۷۰ اس را باید اولین سری از کلاس لوکس و تشریفاتی مرسدس بنز دانست که در ابتدای دهه ۵۰به بازار معرفی شده و در آن دوران سطح بالایی از راحتی و کیفیت را عرضه می کرد.
دراین مدل چرخ های جلو با استفاده از فنر و جناغی دو قلو با میله پایدار ساز متصل شده بودند، که این بر خلاف ترتیب ساده صفحات فنری مدل ۱۷۰وی بود.
این خودرو از سال 1949 تا سال 1952 میلادی تولید شد و دارای حجم موتور 1700 سی سی و حداکثر سرعت 122 کیلومتر بر ساعت است.


منبع: عصر ایران


ویدیو مرتبط :
حسام نواب صفوی در سریال تاریخی معمای شاه