سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایجاد اشتغال برای 9 هزار پزشک بیکار با افتتاح مراکز جامع سلامت/ هزینه هزار میلیاردی برای احداث 2875 مرکز جامع سلامت


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علی اکبر سیاری در آیین افتتاح همزمان 2875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت که در مهدی‌آباد کرج، برگزار شد، با اشاره به تلاش ها و اقدامات مؤثر وزارت بهداشت در ارائه خدمات بهداشتی به مردم اظهار داشت: وزارت بهداشت مصمم است که از چهره شهرهای پنهان در حاشیه شهرها، نقاب را کنار بزند و نابرابری ها را پایان دهد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه مطالعات و طراحی راه‌اندازی این پایگاه ها و مراکز از سال 92 آغاز شد، افزود: تصمیم گرفتیم که برنامه های خود را از محروم‌ترین نقاط کشور یعنی روستاها و سپس شهرهای کمتر از 20 و 50 هزار نفر آغاز کنیم و امیدواریم در سال 95 بتوانیم برای تمام مردم ایران خدمات نوین سلامت را فراهم کنیم زیرا سبک زندگی و نوع بیماری ها تغییرات زیادی کرده است.

سیاری از افزایش دسترسی و بهره‌مندی مردم از خدمات و همچنین حفاظت مالی از آنها به عنوان مهمترین اهداف وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: عوامل زیادی به سلامتی افراد آسیب می رساند که عمده‌ترین آنها آسیب‌های اجتماعی و همچنین بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین عوارض ناشی از تغذیه ناکافی و کم تحرکی است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در نظام نوین سلامت به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه و به ازای هر 45 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت راه‌اندازی شده است که تا به امروز 24 میلیون نفر از مردم کشور با اولویت مناطق حاشیه‌نشین و همچنین 700 سکونتگاه غیر رسمی از این خدمات بهره بردند.

سیاری به پوشش خدمات بهداشتی درمانی برخی از استان‌ها به صورت کامل در کل استان اشاره کرد و گفت: در استان البرز برای کل نقاط آن این خدمات ارائه شده و از امروز در 17 استان خدمات بهداشتی درمانی به مردم و حاشیه‌نشینان ارائه می شود.

وی افزود: کار اصلی ما این بود که خدمات ادغام یافته‌ای برای تمام جمعیت و به تناسب هر گروه سنی با هدف توانمندسازی مردم و پذیرش صیانت از سلامت توسط خود آنها را انجام دهیم.

سیاری ضمن تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌های بین‌بخشی افزود: برای پایان دادن به نابرابری‌های موجود لازم است تا تمام ارگان‌ها و نهادها مانند شهرداری ها و استانداری‌ها با ما همکاری لازم را داشته باشند تا به اهداف خود یعنی حفظ کرامت انسانی و همچنین حقوق شهروندی برسیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت هزینه راه‌اندازی 2875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت را معادل یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این مراکز توانستیم نیروهای انسانی مورد نیاز را از طریق خرید خدمت، به کار بگیریم و حتی یک نفر را نیز به کارمندان دولت اضافه نکردیم و در عین حال از ظرفیت 9 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان بیکار استفاده کردیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/O41WJZ


ویدیو مرتبط :
ایجاد بیش از دو هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری