سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سعودی‌ها حتی یک تفنگ یا فشنگ نیز به ارتش لبنان نداده‌اند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد 3 میلیارد دلاری را که قرار بود به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در قالب خرید سلاح از فرانسه کمک کند، متوقف کرده است.

ریاض دلیل این اقدام را مواضع لبنان اعلام کرد که به ادعای عربستان با مواضع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در تعارض است.

مواضع مستقل دولت لبنان چندان خوشایند عربستان نبوده است

"دکتر نزیه منصور" نماینده سابق پارلمان لبنان و از مقامات حزب‌الله در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره تصمیم عربستان مبنی بر توقف کمک مالی به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان گفت: سعودی‌ها زمانی که خبر کمک مالی به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را اعلام کردند تلاش داشتند تا ملت و دولت لبنان را همراه خود کرده و بتوانند اهداف خود را در این کشور محقق کنند اما این اقدام سعودی‌ها و اعلام آنها مبنی بر کمک چندین میلیارد دلاری به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان هیچگونه تغییری در فضای سیاسی لبنان ایجاد نکرد و حتی لبنان در موضع‌گیری‌های بین‌المللی خود، موضعی کاملا مستقل اتخاذ کرد و این موضوع برای عربستان سعودی خوشایند نبوده است و به همین دلیل تصمیم گرفت که تا کمک به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را متوقف کند این در حالی است که این اقدام عربستان با ساختار توافق‌های بین المللی در تضاد است چون عربستان با دولت فرانسه قراردادهای را امضا کرد تا تسلیحات خریداری شده را به دولت لبنان تحویل دهد.

تصمیم عربستان نشان از شکست آل‌سعود در جذب ملت و دولت لبنان است

وی افزود: در واقع این اقدام عربستان، نشان از شکست آل سعود در جذب ملت و دولت لبنان  بوده و بیانگر همراهی ملت لبنان با محور مقاومت است. همچنین این اقدام عربستان بیانگر آن است که سعودی‌ها به هیچ وجه به دنبال مقابله با داعش نیستند چون ارتش لبنان هم اکنون در حال مبارزه با داعش، النصره و دیگر گروه‌های تروریستی موجود در لبنان است.

سعودی‌ها حتی یک تفنگ یا یک فشنگ نیز به ارتش لبنان نداده‌اند

این مقام حزب‌الله لبنان اضافه کرد: از سوی دیگر این تصمیم عربستان نشان از قرار داشتن سعودی‌ها در بحران مالی است و این موضوع را می‌توان از کسری بودجه این کشور و کاهش یارانه کالاهای اساسی در این کشور فهمید. همچنین عربستان درگیر جنگ یمن بوده و هزینه‌های سرسام آور تجاوز سعودی‌ها به یمن نیز به بودجه این کشور فشار وارد آورده است همچنین بیکاری گسترده و دیگر عوامل، سبب شده تا سعودی‌ها تصمیم خود برای کمک به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را لغو کنند. لبنان طی این سه سال حتی یک تفنگ یا یک گلوله نیز از سوی سعودی‌ها دریافت نکرد. از سوی دیگر شاهد آن هستیم که ایران بارها به دولت لبنان پیشنهاد کمک‌های نظامی کرده و چندین بار نیز اعلام کرده که حاضر است این اقدام را بدون هیچگونه چشم داشت مالی انجام دهد.

انتها پیام/ر


ویدیو مرتبط :
پرینت سه بعدی انواع فشنگ برای تفنگ