سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جانشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه: خیلی از مدعیان خط امام(ره) تحت نفوذ فکری و فرهنگی قرار گرفتند


جانشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه: خیلی از مدعیان خط امام(ره) تحت نفوذ فکری و فرهنگی قرار گرفتندتسنیم/ جانشین سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مجلس ششم با طرح‌های مسائلی همچون محدود کردن اختیارات ولی فقیه به نوعی ساختار نظام جمهوری اسلامی را با آسیب رو به رو کنند.

سردار رحیم یعفوبی در مورد واژه نفوذ امنیتی به‌ تعبیر رهبر معظم انقلاب گفت: در همین دوره کوتاه بعد از برجام در بحث نفوذ حضرت آقا حدود 79 مرتبه از این کلیدواژه استفاده کردند.نفوذ بر ای ما دست‌اندرکاران کارهای اطلاعات و ضداطلاعاتی پدیده محسوس‌‌تری نسبت به سایر آحاد جامعه به‌ویژه در بخش‌های فرهنگی و سیاسی است چراکه کسانی که در حوزه اطلاعات و ضداطلاعات کار می‌کنند می‌دانند که نفوذ اساس و بنیاد کارهای اطلاعاتی را شامل می‌شود .همواره غربی‌ها برای «نفوذ» حساب خاصی را قائل شده‌اند که البته در این میان کشورهای دیگر هم روی مسئله فوق حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

** نفوذ یعنی عملیات پنهانی و نامحسوس برای دسترسی‌پیداکردن به منتهی‌الیه دستگاه حریف.

** نفوذ فردی و جریانی بسیار نامحسوس و تدریجی انجام می‌شود.

*از جمله ویژگی‌های نفوذ این است که کاملاً پنهانی انجام می‌شود و اساساً اگر ویژگی و خصلت پنهانی را از آن بگیرید دیگر آن فرایند نفوذ نیست. ویژگی دیگر نفوذ نامحسوس بودن آن است یعنی طرف یا جریان احساس نمی‌کند که دارد مورد نفوذ طرف مقابل قرار می‌گیرد. کاملاً بعد از اینکه عمق تجاوز حاصل بشود و طرف به مراد خود برسد، فرد و یا جریان نفوذپذیر تازه حس می‌کند که چه اتفاقی افتاده است. نفوذ فردی و جریانی بسیار نامحسوس و تدریجی انجام می‌شود..

** هدف نفوذ کسب اطلاعات از زوایای پنهان طرف مقابل است.

**عوامل نفوذی اسباب تحلیل دشمن هستند.

** دشمنان وقتی نفوذ کلاسیک جواب نداد به‌سراغ نفوذ فکری و فرهنگی رفتند.

**در سفری که به گرجستان داشتم، در دیدار برخی افراد متنفذ آن کشور گفتم که "چطور شد شما آقای «شوارد نادزه» رئیس جمهور وقتتان را به این سادگی از کاخ ریاست جمهوری بیرون کردید درحالی که ایشان پیر کار سیاسی و دیپلماتیک بود و جامعه گرجی نیز جامعه‌ای کمونیست و دارای تحلیل بود؟". آنها در پاسخ گفتند "ما اصلاً متوجه نشدیم که چرا این اتفاق افتاد".رخنه و نفوذ فکری و فرهنگی صورت گرفته در گرجستان به‌گونه‌ای بود که ارکان حکومت این کشور را تحت تأثیر خود قرار داده بود تا جایی که خود اطرافیان رئیس جمهور وقت گرجستان به او گفتند که "دیگر شما را نمی‌خواهیم" و جایگزین او، افراد متمایل به غرب شدند، یعنی کار نفوذی‌ها در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی به‌قدری نامحسوس و دقیق صورت می‌گیرد که بعضاً خود متولیان امر هم متوجه این امر نمی‌شوند و وقتی به خود می‌آیند که همه چیز را باخته‌اند.

** خیلی از مدعیان خط امام(ره) تحت نفوذ فکری و فرهنگی قرار گرفتند.

**من در همین دوره دوم خرداد احساس می‌کردم که نفوذ تا اعماق نظام اسلامی صورت گرفته و تحت تأثیر غربی‌ها برخی افراد خوب کاملاً رنگ باختند و احساس کردند که باید به‌تدریج مواضع و نظرات انقلابی خود را عوض کرده و یک نوع زندگی مسالمت‌آمیز را با نظام غرب بپذیرند و دیدیم که خیلی از مدعیان انقلابی‌گری و خط امام(ره) در این راه خود را باختند .

*نسبت نفوذ امنیتی با نفوذ سیاسی و فرهنگی کاملاً مستقیم است؛ یعنی دایرمدار نفوذ امنیتی، فرهنگی و سیاسی بر اعمال اراده طرفی است که برای نفوذ برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند منتها هرکدام بخشی از مقاومت جبهه مقابل خود را هدف قرار می‌دهد.

**نفوذ امنیتی عمدتاً برای این است که اطلاعات کلیدی جامعه را به دست بیاورند و آنجایی که لازم است عوامل کلیدی را از سر راه بردارند.

**نمونه ای از نفوذ امنیتی آنجاست که وقتی «کشمیری» وارد عرصه امنیتی می‌شود، برای حذف حضرت امام به‌همراه شهید رجایی وارد بیت ایشان می‌شود و احتمالاً درون کیف همراه خود، مواد منفجره داشته که محافظین بیت امام(ره) اتفاقی مانع ورود وی می‌شوند و توطئه نفوذ امنیتی او ناکام می‌ماند

** از اواسط دهه 60 روی نخبگان نفوذ فکری انجام دادند.

** علی اکبر سعیدی سیرجانی در جلسه‌ای گفته بود که "باید از طریق پارلمان کارمان را دنبال کنیم و همه در پوشش حزب‌‌اللهی وارد نظام شده و از درون به آن ضربه بزنیم". برخی‌ها به او اعتراض می‌کردند و می‌گفتند "تو معتقدی که باید برویم آدم نظام شویم" که او در پاسخ می‌گفت "من نمی‌گویم که ما باید آدم نظام شویم بلکه معتقدم باید از طریق سامانه‌های درون نظام وارد سیستم شویم تا بتوانیم در سطوح قانون‌گذاری و پارلمانی نظام نفوذ گسترده کرده و به اهداف خود برسیم.

** در مجلس ششم نفوذ صورت گرفت.

** غفلت کنیم از ساختارهای درون نظام برای نفوذ استفاده می‌کنند.

**بخشی از بدنه ضدانقلاب در آلمان نشستند و گفتند که "ما با شیوه‌های امنیتی نتوانستیم از سد نظام جمهوری اسلامی عبور کنیم و باید برویم مجاری تصمیم‌گیری نظام را مورد هدف قرار دهیم" و بحث پارلمان را آنجا برای این مطرح کردند که "اگر وارد پارلمان شویم می‌توانیم با وضع قوانین مطلوب خودمان بنیادهایی را که جمهوری اسلامی بر آن استوار است مورد آسیب قرار دهیم". البته تا حدی توانستند و در مجلس ششم نفوذ کردند

** دقیقاً اتفاقات آن مجلس محصول این نگاه بود، برای مثال آمدند بحث آزادی مطبوعات را کلید زدند تا با این هدف بتوانند عرصه را برای جولان ضدانقلاب باز کنند و اگر می توانستند آن طرح را در مجلس تصویب کنند، بخشی از جای پای فرهنگی دشمن را در این کشور نهادینه می‌کردند که حضرت آقا با فرمان حکومتی جلوی این اقدام را گرفتند .

**می خواستند با طرح‌های مسائلی همچون محدودکردن اختیارات ولی فقیه به نوعی ساختار نظام جمهوری اسلامی را با آسیب رو به رو کنند و قانون اساسی، مجلس و نظام ولایت فقیه را خدشه‌دار کنند. البته این اتفاق در بخش‌هایی افتاد به این دلیل که نظام جمهوری اسلامی اصولی را بنا به تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) پذیرفته و آن توجه به ساز وکارهای دموکراتیک همچون رای‌گیری و تکیه به آرای مردم است.

** همواره شورای نگهبان و سایر مجاری قانونی و انقلابی نظام را همچون وزارت اطلاعات و سپاه مورد هجمه قرار می‌دهند چراکه این دستگاه‌ها و نهادها نظام اسلامی را در مقابل هجمه‌های بیگانگان واکسینه می‌کنند.

** دیدید که چگونه نفوذی‌ها وزارت اطلاعات را در دوران دوم خرداد مورد هجمه سنگین قرار داند و به نوعی انسجام و ساختار آن را متلاشی کردند این کارها را کردند تا به چشم بینای نظام صدمه بزنند و در ارکان نظام و مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نفوذ کنند.

**‌ یکی از مسئولان فعلی، سال‌ها پیش می‌گفت استقلال در مفهوم واقعی وجود ندارد

*راه‌هکار مقابله با نفوذ هوشیاری تمام عیار نیروهای مومن، انقلابی و وفادار به نظام است. باید به هر طریق ممکن در هر مسئولیتی هستند چه امنیتی و اطلاعاتی و هر مسئولیت دیگری راه‌های نفوذ را ببندند و از طرف دیگر نسبت به خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند هشدار داده و جامعه را نسبت به آن بسیج کنند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
نفوذ فکری و فرهنگی خطرناک تر از نفوذ سیاسی