سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همراه‌اول و ایرانسل بیشترین مخاطبان اپراتورهای خاورمیانه و آفریقا را دارند


همراه‌اول و ایرانسل بیشترین مخاطبان اپراتورهای خاورمیانه و آفریقا را دارند

بر اساس آمارهای منتشر شده بین‌المللی همراه اول و ایرانسل در صدر اپراتورهای پر مخاطب خاورمیانه و آفریقا قرار دارند. همراه اول، ام‌تی‌ان نیجریه و ایرانسل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این جدول هستند.

زومیت/ بر اساس آمارهای منتشر شده بین‌المللی همراه اول و ایرانسل در صدر اپراتورهای پر مخاطب خاورمیانه و آفریقا قرار دارند. همراه اول، ام‌تی‌ان نیجریه و ایرانسل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این جدول هستند.

طبق جدول اپراتورهای خاورمیانه و آفریقا بر مبنای تعدا کاربران، همراه اول در رتبه اول و ایرانسل در رتبه سوم قرار گرفت. این درحالی است که ام‌تی‌ان نیجریه در رتبه دوم پر مخاطب‌ترین اپراتورهای خاورمیانه و آفریقا قرار دارد.

امروزه ضریب نفوذ موبایل در خاورمیانه به حدی افزایش یافته که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با ضریب نفوذ ۱۷۰ تا ۲۰۰ درصدی موبایل در بین ساکنانشان روبرو هستند. نرخ ضریب نفوذ موبایل بالای ۱۰۰ درصد در ۹ کشور خاورمیانه به ثبت رسیده‌است. کشورهای منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۱۴ سریع‌ترین رشد جهانی استفاده و بهره‌برداری از ترافیک داده‌های اینترنت تلفن همراه را به ثبت رساندند و پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه این روند برای سال جاری و سال‌های آینده است.

پابه‌پای رشد ضریب نفوذ مشترکان موبایل در خاورمیانه، میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند نیز به شکل چشم‌گیری افزاش یافته است. این روند افزایشی سبب شده که شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند صادرات زیادی به کشورهای این منطقه داشته باشند.

بحرین با وجود اینکه یکی از کوچک‌ترین کشورهای خاورمیانه از نظر جمعیتی به شمار می‌رود، اما صنعت ارتباطات آن یکی از صنایع توسعه یافته در منطقه است؛ لذا یکی از بازارهای آزاد منطقه نام گرفته و کارشناسان چنین رشدی را به حمایت و دید نسبتاً خوب رگولاتور این کشور ربط داده‌اند.

ایران بزرگترین بازار ارتباطات خاورمیانه را در دست دارد؛ هرچند که برخی پژوهش‌ها و گزارش‌ها از برابری بازار ما با ترکیه خبر می‌دهند اما گزارش‌های جامع‌تر تحلیلی همچنان ایران را پرچم‌دار این منطقه در عرصه تلکام می‌داند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
رتبه بندی اپراتورهای تلفن همراه ایران: ایرانسل اول شد، همراه اول دوم