سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



سخنرانی قائم مقام نظام پرستاری با فشار دانشگاه علوم پزشکی لغو شد


سلامت نیوز: برنامه سخنرانی قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در مراسم روز پرستار در کرج، با فشار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی البرز، لغو شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، قرار بود در مراسم مشترک روز پرستار در کرج، محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور سخنرانی کند. اما، در آخرین دقایق، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کرج در تماس با محمد شریفی مقدم، عنوان داشت که برنامه سخنرانی قائم مقام سازمان نظام پرستاری در این مراسم لغو شده است.

این مراسم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی البرز، انجمن پرستاری کرج و نظام پرستاری البرز، روز چهارشنبه در کرج برگزار می شود.

این در حالی است که قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، روز گذشته در مراسم روز پرستار که به همت دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، سخنرانی کرد.

محمد شریفی مقدم در مراسم بزرگداشت دانشجویی روز پرستار که در دانشکده پرستاری دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، گفت: دانشجویان پرستاری سرمایه های پرستاری هستند و بعد ازفارغ التحصیلی با عضویت در سازمان می توانند جمعیت ۱۴۰ هزار نفره سازمان را پربارتر و فعال تر و شکوفاتر کنند.

وی با بر شمردن اهداف سازمان نظام پرستاری، افزود: هدف اصلی سازمان دفاع ازحقوق بیماران است و علم مدیریت می گوید رضایت گیرندگان خدمت منوط به رضایت ارائه دهندگان خدمت است و لذا رضایت پرستاران ارائه دهنده خدمت، از ارکان اصلی رضایتمندی مردم است. سازمان نظام پرستاری تلاش می کند تا بین داشجویان و پرستاران بالین و اعضای هیئت علمی و نیز رده های مختلف از جمله پرستاران دانشگاه های علوم پزشکی و تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد و نیز پرستاران نظامی و انتظامی ارتباطی همه جانبه ایجاد کند، حتی بخشی از فعالیت سازمان در حیطه پرستاران بازنشسته است که هم اکنون دفتری ثابت در سازمان دارند و همه ماهه جلسه ای در سازمان برگزار می کنند

شریفی مقدم در ادامه، گفت: ما در این سال ها شاهد کم توجهی به جامعه پرستاری بوده ایم و تلاش سازمان در راستای رفع این موانع است، پرستاری در همه جای دنیا حرفه ای متفاوت است و باید نگاه ویژه ای به آن داشت. پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم سلامت در معرض آسیب و ابتلا به بیماری هستند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به سه قانون مصوب پرستاری، گفت: متاسفانه قانون تعرفه گذاری با گذشت قریب به ۹ سال از تصویب ان و انجام تمام مقدمات کارشناسی آن اجرایی نشده و قانون ارتقاء بهره وری و قانون مشاغل سخت و زیان آور که سلیقه ای عمل می شود.

وی در پایان به وجود بی عدالتی در بدنه پرستاری کشور اشاره کرده و افزود: عدل از اصول دین ماست و خداوند امر به عدالت می کند اما متاسفانه بی عدالتی نسبت به جامعه پرستاری بسیار مشهود است.


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت.بسته شماره1.دانشگاه علوم پزشکی اصفه