سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در آستانه انعقاد قرارداد خرید جنگنده سوخو30 هستیم/ تولید تانک پیشرفته کرار در وزارت دفاع/ نسل جدید موشک عماد تولید می‌شود


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سه‌شنبه‌شب طی سخنانی در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سؤالی درباره خرید جنگنده از روسیه گفت: در رابطه با خرید جنگنده از روسیه با توجه به نیاز نیروی هوایی ارتش با روس‌ها صحبت‌هایی شده است و در حال حرکت به‌سمت انعقاد قرارداد با روس‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه جنگنده مورد نظر وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش سوخو30 است، تأکید کرد: تعداد جنگنده‌های سوخو30 که قصد خرید از روس‌ها داریم مشخص شده ولی فعلاً تعداد این جنگنده‌ها را اعلام نمی‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در ادامه ضمن تکذیب اخبار منتشره درباره خرید جنگنده جی10 از کشور چین، اظهار داشت: بنده خودم هم این جنگنده را دیده‌ام ولی قرار نیست این جنگنده چینی را خریداری کنیم.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: یک تانک پیشرفته را ــ که اگر بهتر و پیشرفته‌تر از تانک T90 روسیه نباشد در همان سطح است ــ تولید کرده‌ایم که فعلاً نامش را کرار گذاشته‌ایم ولی ممکن است در آینده نام آن تغییر کند که این تانک هم در آینده رونمایی خواهد شد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت خرید سامانه موشکی اس300 و همچنین تولید سامانه موشکی باور373 اظهار داشت: طبق قرارداد سامانه موشکی اس300 در 2 بخش تحویل ایران خواهد شد که بخش اول آن آماده شده و باید به فکر نحوه انتقالش به کشور باشیم. این بخش در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی تحویل گرفته می‌شود. بخش دوم سامانه موشکی اس300 نیز در سال جاری میلادی تحویل گرفته می‌شود.

وزیر دفاع افزود: در رابطه با سامانه موشکی باور373 هم باید بگویم که این سامانه بخش‌های مختلفش آماده شده و ان‌شاءالله اولین نمونه از آن تا پایان سال 95 رونمایی خواهد شد. این سامانه مجهز به بروزترین فن‌آوری دنیا خواهد بود و تماماً ایرانی است.

سردار دهقان همچنین از طراحی و تولید موشک عماد2 در آینده خبر داد و گفت: مدل جدید این موشک بالستیک در آینده با دقت اصابت به هدف بیشتر طراحی و تولید خواهد شد. البته همان موشک عماد1 هم تولید انبوه می‌شود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران