سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترکیه با توییتر به مشکل اساسی برخورد!


مجله سخت افزار/ وجود مشکلات در بین شبکه های اجتماعی و دولت ها از ابتدای شروع به کار آنها وجود داشته است.هر مقدار که سهم آزادی در این شبکه ها بیشتر باشد،اتفاقات نگران کننده ایی برای برخی از دولت ها به وقوع می پیوندد.شبکه اجتماعی توییتر از جمله شبکه هایی است که این روزها بسیار بر سر زبان ها افتاده است.از زمانی که امنیت این شبکه دستخوش هکرهای گروه تروریستی داعش شد،جولانگاه بسیاری از هکرهای کلاه سفید و گروهک تروریستی داعش در این شبکه کاملا مشهود است.هر دو گروه به هک و بستن اکانت های منتصب به یکدیگر مشغول هستند.اما اینک اخباری جدید توییتر را در نوک پیکان تمرکز رسانه ها قرار داده است!

دولت ترکیه و به عبارت بهتر سازمان تکنولوژی اطلاعاتی و ارتباطات این کشور وب سایت توییتر را به پرداخت غرامتی به مبلغ 150 هزار لیره (لیره ترک) محکوم کرده است.دلیل این جریمه نادیده گرفتن رای دادگاهی در این کشور است.دادگاه تا پیش از این از توییتر درخواست کرده بود که تا مطالبی که در راستای تبلیغات تروریسم و نشر نفرت از نیروهای امنیتی این کشور وجود دارد را حذف کرده و جلوی انتشار آنها را بگیرد.اما به دنبال رفتاری که ترکیه آن را نادیده گرفتن این موارد نامیده است،دادگاه این کشور توییتر را به پرداخت غرامت 150 هزار لیره ایی محکوم کرده است.

این برای اولین بار است که توییتر باید چنین جریمه‌ای بپردازد.توییتر تا کنون چندین بار با دولت ترکیه به مشکل برخورده است.در ماه آوریل امسال، دادگاهی در ترکیه دستور مسدود شدن توییتر و فیسبوک را داد. دلیل این ممنوعیت، جلوگیری از انتشار تصاویر گروگان‌ گرفتن یک مقام قضایی بود. سال گذشته نیز دسترسی به توییتر و یوتیوب در ترکیه برای مدتی محدود شده بود.در حال حاضر توییتر هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مشکل اساسی پنگوئن ها