سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هنیه: دیدارهای اخیر با مصری‌ها مثبت بود/گام بزرگی برای آشتی برداشتیم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس در خطبه‌های نماز جمعه امروز دیدارهای اخیر هیات حماس با مقامات مصری را مثبت ارزیابی کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، هنیه گفت: هیات ما به طرف مصری اطمینان خاطر داد که در امور این کشور دخالت نمی کند و مقاومت هیچ نقشی نظامی در منطقه سینا و غیره ندارد و حماس متعهد به حفظ امنیت مرزهای نوار غزه با مصر است.

وی ضمن اعلام اینکه درد و رنج‌های ملت فلسطین به طرف مصری اعلام شده است، افزود: حماس به حفظ روابط خوب با مصر و تمام کشورهای عربی متعهد است و به پای اصول خود ایستاده است.

هنیه به پرونده آشتی داخلی فلسطینی نیز پرداخت و گفت: هدف از دیدارها پایان اختلافات و تحقق آشتی بود، نمی خواهیم در حال حاضر درباره جزئیات این دیدارها حرف بزنیم ما به دنبال آشتی هستیم نه تثبیت مواضع.

وی تاکید کرد که پرونده آشتی پیشرفت بسیاری داشته است.

در همین راستا بررخی رسانه‌ها هفته جاری از استقرار نیروهای نظامی حماس در مرز با مصر خبر دادند و آن را نشان از فصل جدیدی در روابط این دو توصیف کردند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدار اسماعیل هنیه با رهبری