سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آل اسحاق: منظور رئیس جمهور گشایش 1000 ال‌سی در روز تعطیل نبود


آل اسحاق: منظور رئیس جمهور گشایش 1000 ال‌سی در روز تعطیل نبودفارس/ عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: منظور رئیس جمهور از گشایش هزار ال‌سی در روز تعطیل حاکی از فراهم شدن پرونده درخواست متقاضیان در بانک‌های ایرانی به منظور گشایش این اعتبارات بوده است.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، درباره موضوع بازگشایی 1000 اعتبار اسنادی (LC) عنوان شده از سوی رئیس جمهور در روز گذشته، گفت: بازگشایی اعتبارات اسنادی با توجه به حجم میلیاردی مبادلات تجاری کشور در شرایط معمول نیز وجود داشته و این موضوع اگر تقسیم بر متوسط ال‌سی‌های گشایش شده شود ،حجم گشایش هزار ال‌سی موضوع عجیبی نیست.

عضو اتاق بازرگانی تهران با تشریح گفته‌های رئیس جمهور در روز گذشته گفت: منظور رئیس جمهور از بابت گشایش هزار ال‌سی در روز یکشنبه و همزمان با لغو تحریم‌ها، فراهم شدن مقدمات بررسی پرونده‌های مورد درخواست متقاضیان گشایش اعتبارات اسنادی در بانک‌های ایرانی است که تعدادی از این درخواست‌ها نیز از سوی بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون حدود یکصد میلیون دلار از درخواست‌های متقاضیان برای گشایش اعتبارات اسنادی از سوی بانک توسعه صادرات انجام شده و در روزهای پیش رو نیز با توجه به آماده شدن مقدمات ارتباطات بانکی بین‌المللی به تدریج پرونده‌های درخواستی برای گشایش اعتبارات اسنادی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور دیروز در نشست خبری خود اعلام کرد در ساعات اولیه اجرای برجام 1000 ال سی برای فعالان اقتصادی کشور گشایش یافته است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
مصاحبه رئیس جمهور با خبرنگار ان بی سی