گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



سفر دوساله یک بانو!


118 سفر/ در سال 2009، با درخواست "تانیا پین" برای ارتقا شغلی موافقت نشد و تلاش های وی برای یافتن فرصت شغلی بهتر نیز بی نتیجه ماند. از این رو، پین انگلیس را ترک کرده و با پس انداز خود سفر به دور دنیا را آغاز کرد. به گفته پین، سفر بزرگ وی به نوعی فرار از این حقیقت تلخ بوده که هیچ ایده ای برای آن که چه کاری در زندگی خود انجام دهد، نداشته است.

بر همین اساس، تانیا پین بازدید از چهار قاره، 24 کشور، 42 ساحل و چندین کوه را با بودجه ای 20 هزار پوندی (به استثنای پروازها) و طی سفری دو ساله تجربه کرد. وی عکس های خود از آفریقا را با بیزینس اینسایدر به اشتراک گذاشته است. تانیا پین دو ماه را در کنیا سپری کرده و در این کشور از "کیبرا"، بزرگترین زاغه نشین قاره آفریقا بازدید کرد. وی بازدید از این مکان را به عنوان یک مقصد گردشگری توصیه نمی کند اما آن را مثالی الهام بخش از خواست روح بشر برای بقا حتی در سخت ترین شرایط می داند.

پس از کیبرا، تور سافاری در ذخیرگاه ملی ماسای مارا و سپس صعود از کوه کنیا توسط تانیا پین انجام شد. وی مدت زمان باقی مانده در آفریقا را بین تانزانیا، مالاوی، موزامبیک، و آفریقا جنوبی تقسیم کرد. البته این سفر طولانی مدت سختی های خود را نیز به همراه داشته است. در آفریقا و طی یک سال نخست دور از خانه، شکی بزرگ و آزار دهنده که این سفر اقدامی غیر معقول بوده و افراط کاری وی شرایط کاری و آینده وی را نابود خواهد کرد، تانیا را همراهی می کند. اما پس از بازگشت به انگلیس، تانیا پین در می‌یابد اگرچه رزومه وی تغییر چندانی نکرده اما ویژگی های خود و این که فردی پرشور، متعهد، علاقمند و سخت کوش محسوب می شود را درک کرده است.


ویدیو مرتبط :
سلطان بانو کره مادیان دوساله(سلطان*عروس)